Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Militärmattgrön BMW E30 med M60B40 (V8)  (läst 55222 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 152
  • Kön: Man
Militärmattgrön BMW E30 med M60B40 (V8)
« Svar #60 skrivet: maj 10, 2012, 14:01:21 »

Tog E30in på en tur idag till Kista och käkade lunch med gamla kollegor, bjöd ena kollegan på en tur och han småskrek hela tiden kan man säga :) Självklart så monterade jag kameran i burfästet innan vi drog iväg och tro på fan att den jäveln filmade 12 sekunder igen och sen stängde av sig själv :( Riktigt surt!!

Men som lite plåster på såren fick jag ett sms från DHL att jag hade ett paket att hämta ut :D

BELTENICK 6P FIA bälten, självklart 2 uppsättningar!

Och äntligen en hydralisk handbroms från Rallyshop.se med extra lång spak (40cm totalt)

Kommer nog monteras i helgen =)

Sponsorer sökes!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #61 skrivet: maj 10, 2012, 15:58:48 »
Kul att de går framåt, hoppas att den är klart till den 26e för att visa den.
Kanske en av de tre finna priser, eller hur?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #62 skrivet: maj 10, 2012, 16:09:33 »
Ja alltså den är klar att köra med som den är nu =) Nu kompletteras den bara för att jag ska få den som jag vill ha den hehe.. Men några priser har jag inte räknat med, inte ens tänkt på om jag ska vara ärlig.. Inte byggt denna för att den ska vara snygg utan för att den ska fungera och för att jag ska kunna ha roligt i den =)
Sponsorer sökes!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #63 skrivet: maj 10, 2012, 16:50:15 »
Jo du! Det är inte bara nya bilar som kan vinna men också bilar där man har jobbat med då det vet man aldrig. ;)
I fiol fanns en som fick ett pris, jag tyckte inte att den var värt men så kan det går.
Om jag skulle rösta på mellan den som fick pris och din skulle jag utan tveksam rösta på din.  ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #64 skrivet: maj 11, 2012, 19:45:06 »
Haha får jag pris för nåt så blir jag jätte glad men jag förväntar mig absolut inte ett pris alls!!

Idag har jag varit iväg och köpt T-kors och en del annat till bromssystemet för att få dit hudraliska handbromsen.. Så på söndag kommer jag svetsa nya fästen etc för att få dit den.. Lika så svetsa fast plattorna för bältena..

Så söndagnatt kan ni förvänta er en uppdatering :)
Sponsorer sökes!

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #65 skrivet: maj 13, 2012, 23:03:08 »

[size=78%]Blev inte riktigt så mycket gjort idag som jag hade hoppats på då vi började dagen med att åka till kompisens mamma för att byta en taksektion som gick sönder förut.. Så rev tegelplåten, böt en del läkt och takpapp med vindskivor etc..[/size]

MEN blev lite gjort iaf! Svetsade ordning fästet för hydraliska handbromsen, satte fast "linelock" ventilen samt fördelningsventilen.. Svetsade i fästerna för bältet så det också är klart.. Snyggade till lite el och drog åt oljefilteranslutningarna, tog bort orginal tankrör, fixade luftning till fuelcellen och drog åt hela bakvagnen eller efterdrog allt.. Sen rann tiden ut tyvärr så ska ta och fixa alla bromsrör så man kan koppla in allt i bromsväg snart =)

Lite bilder som vanligt!

Så ser det ut nu, lite mer hemtrevligt =)

Ska fixa sjätte punkten också men det var så svårt och justera in det så ska sätta mig här hemma med det sen.. Är ju bara klicka i under stolen sen iaf så snabbt går det..

Här är ventilen som förhoppningsvis kommer fungera så jag kan koppla bort bromsarna i bak om jag vill..

Handbromsen =)

Fördelningsventilen..

Yes det var väl allt för denna gång.. Bakfull och jävlig haha
Sponsorer sökes!

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #66 skrivet: maj 15, 2012, 20:25:55 »

[size=78%]Idag så har jag varit på BMW i Solna och köpt tändningskontakt och ventilkåpspackningar till E38an som ska bytas imorgon tror jag.. Var även iväg och köpte två kopplingar och slang som behövdes till hydraliska handbromsen.. Plus att jag fyllde på svetstuben på en gång då..[/size]

Så får se hur det går imorgon med först E38an och sen E30in...
Sponsorer sökes!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #67 skrivet: maj 16, 2012, 08:54:58 »
Stora insatser! 8)
Ska du tävla när bilen är klart? Isf vilken sort av tävlingar?

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #68 skrivet: maj 17, 2012, 20:15:01 »
Nej jag har inga planer alls på att tävla med bilen faktiskt, inte nu iaf.. Det är en busbil bara som kanske kommer köras på bana ibland :)
Sponsorer sökes!

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #69 skrivet: maj 17, 2012, 20:15:29 »

[size=78%]Igår var jag ut till garaget igen och bytte tändningskontakten på E38an lika så bägge ventilkåpspackningarna är nu bytta!![/size]

Resten av kvällen så hjälpte jag en kompis med hans bygge!!

Här står Nicklas och justerar lite =)

Och nu sitter hans motor och låda (M62B44 med 6 växlad manuell) samt så gjorde vi fästen för kylaren och drog alla vattenslangar och behållare och så..

Metallröret är nu utbytt mot en tempgivare för att starta fläktarna sen!

Och idag så var jag över på södra sidan och hälsade på en kompis.. Blev en åktur i en riktigt fin E38 570li samt så luftade vi hans farsas Mustang litegran :) Sen brassade vi över till den rätta sidan av stan (norra!!) Och hämtade min E30, blev lite bilder =)

MÅSTE få hem mina spacers så jag kan sänka bilen MERA!! Ser ju för jävligt ut!

Robins schyssta E36 inredning!

Sponsorer sökes!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #70 skrivet: maj 17, 2012, 20:41:43 »
Det skulle vara trevligt att ha din kompis här på bimmerpower.  ;)

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #71 skrivet: maj 17, 2012, 20:48:53 »
Det skulle vara trevligt att ha din kompis här på bimmerpower.  ;)

Den finns här, 6 inlägg under min: [size=78%]http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=835.0[/size] sen kanske han inte är så aktiv då bilen används dagligen men men hehe
Sponsorer sökes!

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #72 skrivet: maj 18, 2012, 20:38:42 »

Idag har vi varit iväg och köpt kardan som polaren kan korta till sitt bygge och avgasrör till hans bygge.. Utöver det så har jag gjort iordning genomföringshål för slang och bromsrör idag.. Samt gjort bromsrören i rätt längder till allt så imorgon ska jag ta bilen till garaget och fixa dubbelkonor på alla rör så jag kan dra åt det och hälla i bromsvätska och få ordning på handbromsen =)

Målade även handbromsfästet ikväll och alla bältesfästplattor..
Sponsorer sökes!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #73 skrivet: maj 18, 2012, 20:55:01 »
Då är den klart till den 26e eller?
Kan tänka mig att det är många som vill se den i verkligheten.

Utloggad Christian.N

• BMW Senior Medlem
« Svar #74 skrivet: maj 18, 2012, 20:57:18 »
Hur som så kommer jag ta bilen till träffen den 26e, den är bokad för lääänge sen :) Men jag hoppas att handbromsen och styrväxeln sitter på plats då, ja och att man kanske har haft tid och putsa på lite smådetaljer och så.. Sånt man stör sig på liksom.. Men hur som så kommer bilen dit :)
Sponsorer sökes!

Reklampartners