0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är verkligen inte bra kan jag säga. Felet är att flera gånger har jag fått agera som budbilsförare åt verkstan och hämtat delar från "Feltema" Tycker det är riktigt synd om kunder som lämnar in bilen och får "Feltema"-grejer monterade, kvalitét är ju vad "Feltema" inte har och jag känner att man vill inte vara delaktig i alla fuskjobb. Annat problem är avståndet, det är alldeles för långt att åka till/från jobbet. Lägger ner minst 3 timmar tur/retur och när jag är framme vid verkstan så är man redan trött pga resan. Igår kväll kom jag hem till lägenheten kvart över sju och då slutade jag från jobbet klockan 5, bara att räkna ut hur lång tid det tog och då är det inkl väntetid till både buss och pendeltåg. Arbetarna pratar inte heller svenska utan istället pratas det på deras språk och självklart förstår jag inte vad de säger så då står man där som ett fån och känner sig utanför, jag måste kunna förstå vad folk säger vilket i det här fallet inte gäller angående verkstan. Kommer skicka sms till verkstadschefen på måndag och säga att jag avslutar praktiken där och tacka för tiden även om den är kortvarig. Jag vägrar vara delaktig i oegentligheter, kan inte begripa att verkstan är en auktoriserad Meca-verkstad men ändå handlar bildelar från "Feltema" med världens skit kvalité. Från dom har jag hämtat mellanljuddämpare till en Saab 9-3, skivbroms höger bak och bromsok höger bak och avgasklämma med en diameter på 45 mm. Sen så förstår jag inte varför verkstadschefen börjar snacka om intyg här och där, han ber mig fixa ett bevis på att jag är där på praktik för han börjar snacka om att ifall nån frågar vem jag är och han har inget papper om praktik så skulle det misstänkas att han betalar mig svart :/ Vad han inte tänkte på är att jag åker också dit, trist att han bara tänker på sig själv.Får försöka hitta nåt annat, men om inte så vill jag koncentrera mig på skolan om jag ska kunna hinna klart med matte kursen innan maj vilket är mitt mål. Mvh/CarpeDiem
För en stund sen ringde jag till verkstadschefen och sa kort och gott att man avslutar praktiken och tackar för tiden trots att den var kortvarig, han blev varken arg eller sur utan var trevlig i tonen och sa tack själv. Enda som jag tycker är tokigt är att man först ringde till kontorsnumret men nån annan svarade och frågade vem jag är. Blev lite förvånad så jag var ändå tvungen att ringa till verkstadschefens mobiltelefon trots allt men hursomhelst så jobbar jag inte kvar där och det känns skönt. Nu ska jag till skolan Mvh/CarpeDiem