Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: CarpeDiems blogg  (läst 71913 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
CarpeDiems blogg
« Svar #75 skrivet: april 23, 2012, 15:41:23 »
Dags att uppdatera bloggen :)

I fredags var man hemma och tog det lugnt, skulle egentligen åka till min mor men klockan blev mycket så var kvar hemma. Hade tvätt-tid mellan 19-22 och efter det kollade man på tv, var 2-3 filmer så kikade och njöt med cola i handen och käkade choklad, polka smak ;) Dagen efter vaknade jag ungefär 2 på dagen, tog en dusch och bytte om. Handlade lite på Ica och hämtade ett paket åt syrran. Kom hem, käkade och ringde till barndomsvännen. Han bad mig åka förbi till honom så tog bussen och var framme ungefär halv åtta. Vi hade trevligt, snackade och glodde på film :) Åkte hem ungefär halv 11. När jag kom hem så var det bara att fixa mat :P Glodde på film, sen gick man och lade sig vid 3-4 på morgonen :P

Igår vaknade jag 2 på dagen, tog en dusch och bytte om. Gick till Ikea och käkade 3 pizza-bitar för 5 kr/st och de är mycket goda :) Efter det åkte jag direkt till min mor och käkade middag också :) Kollade på fotboll med brorsan. Det var Serie A och Juventus mötte Roma. Juve vann matchen med 4-0 och är ligaledare :D Eftersom de vann matchen tog de 3 poäng extra, som Juve-fan så är jag mkt glad hehe ;)

Mvh/CarpeDiem
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 931
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
CarpeDiems blogg
« Svar #76 skrivet: april 23, 2012, 19:50:19 »
huuu chocklad me polka smak  ::)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
CarpeDiems blogg
« Svar #77 skrivet: april 23, 2012, 20:00:41 »
huuu chocklad me polka smak  ::)

Och cola utan coca(in) :(
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #78 skrivet: april 23, 2012, 21:53:30 »
Diesel Kungen & Alain: Jag förstår inte vad ni menar :P

Ontopic: Jag beställde en bygghandbok från SFRO, fick hem den i fredags och kan säga att det finns mkt information som är väldigt bra att veta.

:)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #79 skrivet: april 28, 2012, 02:42:31 »
Jag har bestämt mig att på lång sikt utbilda mig till besiktningstekniker men först måste jag jobba som mekaniker så man vet hur bilbranschen fungerar :) Hade som övning på fordonskursen som handlade om Fordonskontroll, fick VG som betyg vilket är riktigt bra. Det enda jag gjorde på övningen var att leta efter fel som man skriver ner på besiktningsprotokollet, anmärkningar alltså. Jag ska försöka ta reda på var man kan utbilda sig som besiktningstekniker, tror att jobbet skulle passa mig utmärkt :) Annan sak som har fastnat i mitt huvud är en annan utbildning och då tänker jag på bussförare. Bussbolaget betalar ju busskörkortet så jag tycker att man ska passa på :) Till och med min mor vill att jag ska ta chansen :) Annars så går det ganska bra med matte kursen, men jag måste skriva omprov från senaste provet, var 5 poäng ifrån godkänt :( Har pratat med matte läraren om det men hoppas att det ordnar sig. Ett godkänt betyg vill jag ju ha så ska fortsätta att kämpa :) Tidigare så hade jag en svacka som varade i ungefär 2 veckor men den goda nyheten är att jag har ingen svacka längre, så det känns mycket bättre :D Nu siktar jag framåt, gör så gott man kan och är gladare :) Mitt mål är att hitta ett jobb efter sommarlovet. Så ser mitt liv ut just nu :)

Mvh/CarpeDiem
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
CarpeDiems blogg
« Svar #80 skrivet: april 28, 2012, 12:58:14 »
Härligt att du har lite planer och drömmar om framtiden! Det måste man ha.
Besiktningstekniker kan nog vara ett OK arbete, bussförare låter väl lite trist, :) -men det är bara vad jag tycker.
Men du är ju ung så du har gott om tid att prova olika jobb!

-Trevlig helg!
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #81 skrivet: april 28, 2012, 17:58:52 »
Härligt att du har lite planer och drömmar om framtiden! Det måste man ha.
Besiktningstekniker kan nog vara ett OK arbete, bussförare låter väl lite trist, :) -men det är bara vad jag tycker.
Men du är ju ung så du har gott om tid att prova olika jobb!

-Trevlig helg!
*
Kunde inte säga bättre. ;)
Hoppas att du sparar allt du skriver så du kan till en senare tid läsa det till dina barn, det är ju som en dagbok.  8)
Trevlig helg
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
CarpeDiems blogg
« Svar #82 skrivet: maj 01, 2012, 21:32:48 »
Bra att du har mål. Besiktningstekniker låter vettigt. Har du några ställen som du planerar att söka jobb på inför hösten?

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #83 skrivet: maj 07, 2012, 18:48:53 »
Dags att uppdatera bloggen :)

Fortfarande så kämpar man med matte kursen, har omprov på fredag så måste fixa det. Sen har man ett annat prov som måste fixas. Imorgon så ska man till skolan och öva inför nationella provet och vid övningen så får man ha miniräknare, facit och ett papper med formel. Jag tror att det kommer att gå bra :)

Inför hösten så kikar jag efter verkstäder som skulle kunna passa perfekt som praktikplats, ska prata med min kontaktperson med önskemål. Jag har fortfarande hopp om att hitta ett jobb som mekaniker :)

Mvh/CarpeDiem
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #84 skrivet: maj 07, 2012, 23:38:47 »
'
Man får hoppas att det kommer att gå som du önskar, även med pratiskt plats men kom ihåg vad vi sa till dig om det.

Du måste prata med arbetsförmedlingen som kommer att omdirigerar dig till en arbetsledare som i sin tur kommer att ta han om dig på rätt väg, en praktisk plats i ditt fall är som en arbetsplats där du är som praktikant.

Många verkstäder vill ha praktikant pga att det är mycket billigare än arbetare och eftersom en praktikant inte vet så mycket, många arbetsgivare passar på att lura mindre eller mer praktikanter.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #85 skrivet: maj 08, 2012, 16:51:19 »
Idag var jag i skolan och övade inför nationellt prov, kan säga att det är inte så lätt. Dock så är det inte ett måste att skriva nationella provet eftersom jag går på komvux, är man gymnasie elev så måste man skriva. Eftersom jag har rest tentor så ska man öva på det imorgon under träningstiden men på fredag så är det prov i kapitel 6 i matte A som handlar om grafer och funktioner. Utöver det så har jag ju anmält mig till förlängningskursen för länge sen, så kan göra samtliga rest tentor i lugn och ro. Annars så går det jättebra och är mycket nöjd över att ha kommit så långt. Snart blir man väl matte expert :P

Mvh/CarpeDiem
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 931
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
CarpeDiems blogg
« Svar #86 skrivet: maj 08, 2012, 17:32:47 »
huua tur man är såpass gammal så man slipper skolan  ;D
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #87 skrivet: maj 17, 2012, 17:04:00 »
Dags att uppdatera bloggen ;)

I fredags så var man hemma i lägenheten och tog det lugnt, satt och pluggade lite också :) Måste ju göra det om man vill ha ett godkänt betyg i matte A ;) Om ungefär 2 månader åker jag utomlands med morsan till Kairo, ska bli spännande att få se vårt hus som vi har byggt. Tyvärr har jag dålig erfarenhet av Egypten sen tidigare men håller tummarna att det blir bättre den här gången. Har man fått en gratis resa så är det bara att tacka och ta emot :)

Lördag den 12:e maj var jag på Hälla-träffen i Västerås, det var förbannat mkt folk och väldigt många bilar. Träffade på många som man känner sen tidigare. Kul också att få träffa nya ansikten, alltid trevligt att lära känna nytt folk :) På E18 mot Enköping var det rätt blandat väder. Först ösregn, sen strålande sol, ösregn igen men så fort jag passerade Bålsta eller Enköping så slutade det regna och gråa molnet försvann, solen tittade fram. Framme vid avfarten Hälla så svängde jag höger efter stoppskylt/linje och fortsatte rakt fram längs Stockholmsvägen, eftersom jag var sugen på kaffe så åkte man till Preem-macken på Österleden. Köpte en stor kopp kaffe, körde därifrån och åkte vidare till träffplatsen. Väl framme där så var det en hel del bilar som stod parkerade, träffade på ett par polare och ju mer tiden gick desto flera bilar kom :) Alla började dra ungefär mellan halv 12 och 12. Jag åkte vidare till Stenby men ingenting hände där, polisen hade avbrutit rejset så åkte vidare till Station och där var det knappt lätt att hitta en p-plats men så hittade jag på en gång och hann före innan nån annan knyckte platsen :P Stannade där i 1 timme och pratade med några stycken. På väg därifrån åkte jag till Jet-macken och tankade för 100:- och körde längs E18 tills jag kom till McDonalds i Stäket, beställde 2 cheeseburgare och körde sen till min lägenhet. Var väl framme ungefär klockan 3 på morgonen :P Jag hade otroligt kul på Hälla-träffen, kommer att anordnas 2 till under säsongen så ser fram emot att vara där :D Helt klart värt ett besök där, rekommenderas varmt :)

Mvh/CarpeDiem
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
CarpeDiems blogg
« Svar #88 skrivet: maj 17, 2012, 18:57:01 »
Du får det ju nästan att låta som om det vore jobbigt att åka till Kairo!  ;) ??? ;D
Kairo/Egyptien är ett måste på min lista innan man lägger hatten på hyllan. :)
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
« Svar #89 skrivet: maj 17, 2012, 19:34:31 »
Säger samma, Egypten har en lång historia och det skulle jag gärna lära mej om den.
Passa på att åka så länge det är gratis du kanske i framtiden inte inner. ;)

Reklampartners