0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Välkommen till min vardag, tur att jag har automat, ibland e de så man kan få eksem här i 08 träsket, gäller även i ytterområdena.Appropå förbrukning, avverkade väl runt 400 mil förra året genom Holland, Tyskland å Danmark, snittade på 0,8 på hela trippen (laddade väl några gånger), i och för sig är det ju en 525'a men det är ju helt OK när man även tänker på att vagnen e 12 år.
M5an rullar på och går som ett skott. Men ett problem med den som blir mer och mer irriterande är att låsknapparna kärvar, -allihop, lite när dom vill. När man låser upp eller låser är det sällan alla följer med. Det är tydligen ganska vanligt, men det är lite gruvsamt att lossa dörrsidorna med airbags m.m. Ska vara bara att göra rent mekanismen och smörja upp den igen.Är också lite orolig att det ska bli gnissel eller annat oljud när man satt ihop allt igen. Är det någon som gjort detta med gott resultat?
Drygt 100mil med M5an i helgen, har varit nere i fjollträsk bl. a. Flöt på i lagom tempo förutom en "incident". Jag brukar köra lugnt och ansvarsfullt men jag måste erkänna att det här var lite dumt. Tvåfiligt och ingen större fara för någon annan än mig själv, men rätt korkat.
Tyvärr är man inte på 60 talet länge och måste leva med utveklingen.
Haha, ja det är sant. Men för drygt 20 år sen när jag köpte mina första bilar så var det ju mekaniska km-räknare. Dom hängde med ett tag in på 90-talet.