0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men linsen kom ut och jag vart informerad i receptionen om att jag har uppnått gränsen för högkostnadsskydd. Händer det sig så att jag gör illa mig igen, så får jag gratis sjukvård. Jag tyckte det var lite kul så jag sa till den söta receptionisten att; -då ses vi snart igen då!Vet inte om det var hon eller jag som saknade humor, men hon rörde inte en min och gav mig en blick så att jag frös trots värmeböljan...
Jo du förstår väl att vi som verkligen betalar skatt inte kan hålla på att utnyttja sjukvården, finns ju andra som tydligen är mer värda och skall åtnjuta exakt samma service utan att ens befinna sig i landet lagligt.Bra att lins skrället kom ut, jag kör med glasögon.
Fjärrkontrollen till ljud/bild/ljus -systemet har upptäckt sitt eget liv och hysteriskt kört "auto fire" på mute-knappen. Tömt batterierna var okej, men när man stoppar i nya och det blir en massa releär som klickar hysteriskt, så blir man tröttare än man trodde möjligt. Fjärrkontrollen är knappt 25 år, borde väl tåla några år till. Dom går ju runt hörn och omöjliga vinklar dom här, men jag fick gömma fjärrkontrollen i soffan, troligen fortfarande skickandes ut "mute"-signaler. Men i dom dammiga arkiven trålade man fram några alternativ. Det är skönt att vara prylnörd. Ingen av alternativen vägde under ett kilo dock. Men nu kan jag styra ljus och ljud igen.
Bang Olofson till vänster?Köpte en sådan tv som begagnad till sovrummet för 15år sent, fungerar fortfarande hur bra som helst.