0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej det är inte det vid Lagan som jag tänker på, detta är nog lite mindre än muséet vid Laganland. Skall se om jag kan få fram mer info via bilder jag tog på platsen.Grymt snygga handskar!! Har du jackan med??
Har tyvärr inte jackan...ännu. Provar att beställa från denna leverantören nu sen får vi se. Går allt väl lär jag beställa jackan med vad det lider. Tidstypiskt och ruskigt snyggt!
Felet påminner om ett fel som fanns på mammas dåvarande Golf mk1 -83. Gick ömsom perfekt, och sedan krassligt som bara den, t.o.m. helt plötsligt mitt i en omkörning t.ex. Felet berodde på skit i tanken, smutsen vandrade lite fram och tillbaka, ibland täppte det till. Så det kan absolut vara värt att tömma tanken och blåsa ur den med tryckluft, ny bränsleledning och nytt filter. Lycka till!
Hej Snowman.Kul att du tagit vara på en sådan klassiker, Jag hade en likadan, röd 69 års modell av 2000 i mitten på 80 talet.Det felet du haft (dålig tomgång/mellanregister) hade Jag också till & från. Den var notorisk på att få in skit i tomgångsmunstycket i förgasaren, som fick rengöras ett par 3 gånger i halvåret. Jag satte aldrig dit något extrafilter på bensinledningen och det var väl därför som felet återkom ideligen. Köpte min 1983 för 3000SEK & sålde den 1986 för 1000SEK, den var en pålitlig "daily driver", men värmen var usel. Mitt reg# var DZL 700.Lycka till./Stefan