Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Omröstning

Skall vi ha underforum i modellforumen eller inte?

Ja, det skall vi!
11 (45.8%)
Nej, det skall vi inte!
13 (54.2%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: januari 09, 2010, 21:31:10

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Poll - Underforum eller inte i modellforumen?  (läst 18796 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
Poll - Underforum eller inte i modellforumen?
« skrivet: december 10, 2009, 21:31:10 »
OK...säg vad ni tycker!!

Utloggad NiKeMaN

• Newbie
  • Senior Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 64
  • Kön: Man
    • http://www.nikeman.se
SV: Underforum eller inte i modellforumen?
« Svar #1 skrivet: december 10, 2009, 21:34:13 »
OK...säg vad ni tycker!!

Nej det ska vi inte!

Men titta gärna på designförslaget jag gjort i den andra tråden också rent grafiskt.
Och håll gärna uppe diskutionen angående alla subforum under dom andra kategorierna också! 31st underforum/subforum/undertavlor i forumet FÖRUTOM i modellforumen anser jag också är för mycket! :)

*gnällspiken som vill att Bimmerforum verkligen utvecklas till ett grafiskt bra och lättförskådligt forum* ! :)
/// Niklas "NiKeMaN" Johansson
BMW 325d Touring 2010 - Leverans vecka 6

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
SV: Underforum eller inte i modellforumen?
« Svar #2 skrivet: december 10, 2009, 21:38:13 »
*gnällspiken som vill att Bimmerforum verkligen utvecklas till ett grafiskt bra och lättförskådligt forum* ! :)

Om det är ditt mål får du vara hur mycket gnällspik du vill.  :D
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Padde

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
SV: Poll - Underforum eller inte i modellforumen?
« Svar #3 skrivet: december 10, 2009, 22:20:40 »
Nej! Inte nu iallafall ...
Bättre att man som trådskapare är noga med att poängtera vad tråden handlar om ..

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
« Svar #4 skrivet: december 10, 2009, 22:25:16 »
Ja, man ska våga och pröva sig fram. Fungerar det inte kan man alltid ta bort det. Jag tycker det underlättar att hitta trådar om en specifik modell.
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #5 skrivet: december 10, 2009, 22:39:01 »
Ja, det är viktigt att en trådskapare skriver en bra rubrik med modell och årsmodell det handlar om så att vi kan flytta den till sitt rätta plats. Det är just därför vi är här.
Meddlemmar är inte van att se så många undertavlor men det tar inte så lång tid att vänja sig till det.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Keepan

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
« Svar #6 skrivet: december 10, 2009, 23:46:33 »
Kopierar det jag skrev på ett annat forum...

"En sak att anmärka på bara och det är att det är för mycket kategorier i forumsdelen, såpass många att jag valde att skriva detta här istället för att leta reda på rätt kategori där.

Kommer ta tid innan ni får in så mycket folk att alla dessa kategorier kan användas, så ta bort lite nu och lägg till senare när det behövs!"

Så ja, mindre kategorier och subkategorier nu så kan ni lägga till senare när de börjar behövas!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: december 11, 2009, 00:03:50 »
Bra förslag med omröstningen!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad 320iSE90

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 288
« Svar #8 skrivet: december 11, 2009, 09:26:27 »
Kul att ni hör med oss medlemmar innan ni bestämmer er, hedersvärt.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #9 skrivet: december 11, 2009, 10:42:09 »
Med underforum så kommer det att se tomt ut innan forumet fylls på ordentligt. När det blir så många inlägg att det blir svårt att hitta - då lägger vi till underforum.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Niklas

• Gäst
« Svar #10 skrivet: december 12, 2009, 13:23:04 »
Jag har röstat för att BEHÅLLA underforum i huvudkategorierna. Att ta bort underforumen och flytta alla trådar till huvudkategorin är inga problem. När man däremot vill göra TVÄRTOM så innebär det ett stort jobb. Om inte rubriksättningen är 100 %-ig så måste moderatorerna läsa trådarna för att veta till vilket underforum tråden skall flyttas. Enligt min uppfattning är detta ett helt onödigt arbete.

Att det är färre trådar i vissa underforum får man räkna med när forumet är nytt. Vill medlemmarna att det här forumet skall växa till sig så är det bättre att börja starta trådar och göra inlägg.

Till skillnad från vissa andra BMW-forum så kan medlemmarna här komma med förslag. Jag uppskattar också att forumets admins och moderatorer hela tiden deltar i diskussionerna och inte sitter och gömmer sig bakom en skärm (eller raderar medlemmar).

Enligt min uppfattning är bimmerforum det bästa som hänt i BMW-världen på flera år.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
« Svar #11 skrivet: december 12, 2009, 13:58:33 »
Jag har röstat för att BEHÅLLA underforum i huvudkategorierna. Att ta bort underforumen och flytta alla trådar till huvudkategorin är inga problem. När man däremot vill göra TVÄRTOM så innebär det ett stort jobb. Om inte rubriksättningen är 100 %-ig så måste moderatorerna läsa trådarna för att veta till vilket underforum tråden skall flyttas. Enligt min uppfattning är detta ett helt onödigt arbete.

Att det är färre trådar i vissa underforum får man räkna med när forumet är nytt. Vill medlemmarna att det här forumet skall växa till sig så är det bättre att börja starta trådar och göra inlägg.

Till skillnad från vissa andra BMW-forum så kan medlemmarna här komma med förslag. Jag uppskattar också att forumets admins och moderatorer hela tiden deltar i diskussionerna och inte sitter och gömmer sig bakom en skärm (eller raderar medlemmar).

Enligt min uppfattning är bimmerforum det bästa som hänt i BMW-världen på flera år.

Håller med dig på alla punkter.
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #12 skrivet: december 13, 2009, 00:34:34 »
Tack för dina åsikter Niklas!
Jag tror också att det är som du säger, forumet är ny, flera undertavlor behöver fyllas på därmed blir lättare i längden att hitta den rätta modell där man vill prata i, utan undertavlor blir det rena djungel.
När det gäller deltagande av moderator i diskussioner tycker jag att det är rätt, det visar en viss positiv trygghet för medlemmar.
Som du ser, vi är inget ghost moderator och inte har någonting att dölja, vi syns! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #13 skrivet: december 13, 2009, 00:52:04 »

Kul att denna sida faller dig i smaken. Får hoppas att fler har samma inställning som dig. För att få ett levande forum krävs att användarna är aktiva, vilket är vår förhoppning.

Man får inte glömma att denna sida är skapad av BMW-entusiaster - för BMW-entusiaster. Vi vill inget mer än att detta forum ska utvecklas till en självklar samlingspunkt för alla som håller detta märke varmt om hjärtat (övriga är givetvis välkomna också).

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #14 skrivet: december 13, 2009, 02:20:17 »

Detta var kul att höra!  :)
Driver webshopen www.carstuff.se

Reklampartners