0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det ända som jag tror skiljer sig är "displayen" (kommer inte ihåg vad den heter) i alla fall på E39, det var ju så att BMW fick för sig att man skulle växla ned bakåt och upp framåt före 2002 eller till sent 2001 och det som skiljer som sagt är nog bara placeringen av pluss och minus. Dock att tänka på om bilen är -02 och därefter och spakstället är från tidigare så får man ev. skifta ett par kablar för att det ska bli rätt, eller tvärtom, hittar tyvärr inte länken till den modifieringen. Min e som sagt en -01 jag skiftade dessa kablar för att få till växlingen rätt, dock sitter fortfarande pluss och minus fel då jag inte hittat nåt att ersätta med.
D bara att hämta ut bilen och köra den till oss i Borås, ta me d du kan från förra meken dvs nån diagnos/felsöknings underlag. Beställ ingenting förrän jag har kikat på underlaget och/lr bilen.Efter att jag kikat på bilen så kommer vi överens om snabbaste och mest prisvärda alternativ för reparation. Men då kan vi höras här efter helgen när du har löst ut bilen.Trevlig helg på dej me// Vasse
SirJon, om du skulle vara rädd att det skulle hända någonting på väg till Borås skulle jag kunna köra bakom dig ifall att..