Bäst att fråga

detta har juh inte med BMW att göra

Huset är byggd 1943 och verkar som dom inte hade varken vattenpass eller tumstock

allt är snett så att detta projektet är svårt för man måste följa det sneda för gör man nånting rakt ser d bara dumt ut (tro mej jag har testad)
Vet inte hur mycket jag har skrivit om huset men på övervåningen var det bara liten hall, ett sovrum och 2 oisolerade vindar. Jag och frugan blåste ur precis allt där uppe... alla väggar golv allt... tog bort gammal elinstallation, gammal isolering (sågspån) och gamla rör till vattenburen värme. Allt som var kvar där uppe var 4 ytterväggar och tak

Första jag gjorde var att dra in varm och kallvatten, avlopp och ventilation (skall ha badrum på övervåningen me), nya rör till vattenburen värme (alla rör är prisolrör = isolerade rör), sedan var det att börja "lufta" yttertaket, sedan reglade vi för rummen. Efter reglingen isolerades ytterväggar och nya innertaket och allt utom badrummet plastade in. Efter det blev det nytt elinstallation 2 kretsar för 4 rum. Nu efter ett år vila (pga brutet knä) så började jag igen.
Så att i dagsläge är hela övervåningen isolerad och inplastad (utom en vägg där jag har inkommande el) elinstallation gjord, vatten, avlopp, och värme framdraget. Och nu i dagarna gipsar jag taket efter att taket är färdiggipsad ska vi plyfa och gipsa alla väggar och isolera väggarna mellan rummen.
När alla väggar är på plats så ska golvet jämnas med spånskivor och nya klickgolv ska på plats överallt.
Sedan blir det "bara" att slipa, spackla, måla, tapetsera, montera vägguttag, taklister, golvlister, karmar, dörrar mm hehehehe
Vet inte riktigt hur jag ska göra med bilderna för att det blir alldeles för mycket bilder i tråden och d vill jag inte göra så att vi får följa projektet härifrån som det är idag

har lite problem med uppladdningen av bilder ....försöker senare