0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller med om äldre maskiner och verktyg, ofta folk som håller med äldre bilar, ägarna tillverka egna verktyg som passa till dessa.När man är trött, man ska gå lägga sig så man slipper misstag som med att glömma fulla på broms olja.Hoppas att allting fungerar som det ska.
Okej jag har nu ett problem med bilen!Jag tänkte byta olja idag, jag hitta själv "oljebulten" som sitter under bilen och oljefiltret som finns under motorhuven. MEN...när jag väl fick loss oljelocket till filtret och ville ta bort det så gick den inte av, jag har ingen aning om hur jag får bort den, någon som vet hur man får bort den?
Nu har jag aldrig bytt oljefilter på en E91 Diesel, men det är väl bara "lirka lite" på filtret och dra ut det?
"Lirka lite" fan betyder det xD ?
Vicka lite på filtret, ungefär som du gör med en vinkork på en flaska som varit öppen där du satt tillbaka korken tillfälligt
jahaaaaa jag ska försöka lite senare ikväll å byta ut den lilla rakarn, tack!
Alltihopa gick hur bra som helst, jag blev lite frustrerad över att jag inte fick ut oljefiltret under 20 minuter hahaha men det löste sig efter tag Nu är iaf oljan och oljefiltret bytt, nästa steg blir att dra sig till närmsta verkstad och "nollställa" datorn i bilen angående oljan!Tack för era förslag
Går även göra detta själv. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=384430
Det verkar bus enkelt, jag testa det. Men jag tänkte mig mer på den här "odometer" knappen, vilken var det? -.^
http://resetservicelight.com/wp-content/uploads/2012/08/Reset-service-light-indicator-BMW-E90.jpg