0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
resonansljud
Det ser ut som du har fäste för stabilisatorstag på dina främre coiloverben. Om du skaffar stab-stag från M3 eller 325 -91 (dessa har krängaren kopplad så original) kan du koppla din främre kränghämmare i fjäderbenen istället. Då "växlar" du upp krängaren så den blir styvare (typ hävstångseffekt). Du är redan långt kommen till potentiell banbil! Det enda jag ser att du skulle behöva är R-däck, bra belägg fram (jag har några tips) och ny bromsvätska, gärna av racing-typ med högre kokpunkt.
Jag ser att du håller på hela tiden och det ser bättre och bättre ut för varje dag som passerar. Hoppas att den är klart till Mantorp den 26 maj om du vill komma, kan vara kul att träffa dig och se ditt projekt klart.Ett bygge är ett bygge, personligen tittar jag det oavsett om det är till en bankörning eller inte, alltid trevligt att följa ett bygge plus att man lär sig av det. Önskar också att du skulle får flera idéer eller svar från medlemmar men tyvärr kan man inte tvinga folk men det vet du redan.
Davve d se bara ut så dom e bara vända åt fel håll på bilden så d man ser e fäste till abs givare och bromsslang (halvöglor). Kul att du tycker att den kan vara potentiell banbil men d tycker inte jag pga att d jag monterar e av budgetkvalite dvs ja tror inte dessa coilovers skulle hålla på banan faktist. Men ja kan rekommendera dom helt nya kostar runt 2500-3000 kronor så att d kan va ett bra alternativ till sänkningsats.Bromsbelägg tips tar jag gärna tänkte köra på ATE bromsbelägg och bromsvätskan ska ändå bytas i samband av bromsrörsbyte då blir d me högre kokpunkt för ja hatar den svampiga känslan efter en stunds aggressiv körning