Jag fick resa min jultomte som står i trädgården tre fyra gånger. Nu står han stadigt med en tegelsten i botten.
Då Gudrun härjade blev vi fast hemma hos min svåger som bor i skogen. Han fyllde år så vi var 14 pers. i ett hus utan ström och WC... Men gott om dricka...

När det började hördes några träd slå omkull och min svåger fick för sig att röja undan dem så vi gäster skulle kunna köra hem. Han kom in när ett träd for precis emellan hans traktor och vagn!

Dagen efter röjde vi träd hela dagen längs den 1km långa grusvägen upp till den större vägen men fick ge upp de sista 200m där de träden i hög bildade en vägg på tre fyra meter rakt upp i luften (det tog han ytterligare tre dagar att röja detta). Under dagen hade svärmor gått 7km genom stormblåst skog och på eftermiddagen kunde vi åka båt över sjön där svärmor väntade med bilen på andra sidan.
Vi var utan den ena bilen i tre dagar och hemma var vi utan ström i fyra dagar. Kul att ha varit med om detta men jag vill helst slippa fler gånger.
Har inga egna bilder från detta men bilden nedan illustrerar svågerns väg väldigt bra, precis så här såg det ut i en 1km utom sista biten som var långt värre.

Och här det berömda virkesupplaget i Byholma: