0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade nog testat att byta länkarmsbussningarna i framvagnen, sitter en på varje sida bakom framhjulen även på E36 har jag för mig. Vår kära BMW blir väldigt vingliga när dessa är dåliga, ofta kan dom se OK ut även fast gummit är slappt...
Nyfiken på om det blev någon större skillnad med dessa vassare bussningar.
Märkte en nackdel också! Fick balansera om mina framhjul för helt plötsligt var där inga mjuka bussningar som tog hand om den obalans som tydligen fanns i hjulen!
Men kände ochså när jag vred hjulen för hand m bilen upphissad att det finns ett litet glapp nånstans.Tog tag i styrstaget och det känndes vädigt lätt att vrida upponer typ men inte så det var tydligt glapp i leden.Så misstänker nu att det kan vara främre leden på styrstaget ochså som gör bilen vinglig vid sväng. Eller ska det vara så lätt att vrida styrstaget ?
Jag är inte riktigt med på vad du menar med att vrida upp och ner? Glappar den i höjdled? Men i alla fall, minsta glapp i p-ändan = kass! Sedan om detta orsakar vinglighet låter jag vara osagt, men det blir knappast sämre med en ny i alla fall.