0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Originalstolarna blir svåra att få till på det sätt jag vill. Det kostar multum att klä om stolarna och forma om dem. Dels känner jag inte för att lägga de pengarna just nu men sen vill jag även kunna skicka vidare bilen någon gång i framtiden med alla originaldelar kvar, i originalskick. Därför blir det nog en annan uppsättning stolar, som ändå är tidstypiska, som får sitta i bilen till vardags.
Vad det blir för stolar till våren vet jag inte men jag hoppas att stuket blir något åt detta hållet.Detta är stolar från Porsche 914 och jag behöver tips på bilmodeller som har stolar åt detta hållet. Ju fler modeller jag söker efter desto större sannolikhet att hitta stolar.
Vet en firma i Örebro som klär om stolar...om du vill kan jag kolla åt dig ?
Kolla på http://www.gasolin.no om du inte redan gjort det.
Kalles? Är Örebroare från början och vet att de gör en del jobb. Du kan absolut kolla, är ju uppe i Örebro mellan varven då familjen bor kvar.Mmm, mkt fint fanns där. Även replicor på 914-stolen jag la in. Men de var ganska dyra, speciellt om det är NKR på sidan.
Ja trä är förstavalet men som Thomas säger är det nog lättare att klä med vinyl och att få det att matcha. Hellre rätt matchad vinyl, som finns lite överallt i bilen, än dåligt färgmatchat trä. Har en känsla av att 40 år gamla träpaneler ändrar färg med tiden och att en ny träbit kommer vara en mismatch även om träslaget är rätt.