Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.  (läst 57590 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #105 skrivet: maj 19, 2011, 23:20:13 »
Saxar från ett inlägg jag gjorde på VWVortex. Ngt säger mig att de flesta hajjar engelska. ;)

Introduced the Vw to it´s new home today. A nice little cottage originally built in 1860´s but modernized in the early 90´s.
An 800 square feet big garage for the old Bimmer and 86000 square feet yard for the Passat to hang out in. About a 1/4 mile away is a litte harbour for bowriders and dayvruisers. Love it!











La tre timmar med röjsåg idag. Djungeln börjar likna en trädgård igen. Jösses vad roligt det är att ha hus!!
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #106 skrivet: maj 20, 2011, 09:10:36 »
Själv klart är det roligt att ha eget hus, mycket fin ser den ut och bra plats i garaget för att meka om det är så man vill. 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #107 skrivet: maj 20, 2011, 17:32:20 »
Jösses vad roligt det är att ha hus!!
Haha, vänta tills den första dyra reparationen kommer eller första vitvaran som går sönder.  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #108 skrivet: juni 22, 2011, 10:02:53 »
Så, då är äntligen sommarbilen uttagen. Lite väl sent men det har varit så mkt annat i vår att tiden inte funnits till.



Var förbi "Fiddes garage" utanför Ulricehamn igår kväll och hämtade lite delar till bilen.


De sedan länge saknade kromlisterna till trösklarna på bilen.

Köpte även en gammal originalradio från en BMW 2002 á tidigt 70-tal.


Denna ska enbart sitta i bilen och se snygg ut, en modern enhet kommer gömmas i handskfacket.

Vidare shoppades det nya emblem till navkapslarna igår på ebay. De som sitter på är lite slitna och tråkiga och ska jag ge mig på att polera kapslarna är det skönt att inte behöva bry sig om att spara emblemen.



Sen har jag allvarliga funderingar på att försöka hitta en tapetserare i vinter som kan sy om stolarna och baksätet. Vore verkligen pricken över i att få inredningen i nyskick igen.

Originalfälgarna är nu färdigrenoverade och däck sitter på. Ska försöka få tid att slänga på de nästa vecka.

//d
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2950
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #109 skrivet: juni 22, 2011, 21:33:58 »
Trevligt med tidsenlig radio i bilen, trots avsaknad av beteckningar ger ju den blå punkten vissa indikationer på vilket märke det gäller. Tyska grejor i en tysk bil.  8)
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #110 skrivet: juni 23, 2011, 10:48:16 »
Visst ska det vara tyskt i en tysk. :)
Radion ser ut att sakna lite delar runt knapparna men denna var originalmonterad i en 2002a som hade extrautrustning i form av en konsoll mellan stolarna. Konsollen agerade ram åt radion och den monterades bakifrån så den är komplett trots att det inte ser ut så.
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #111 skrivet: juli 06, 2011, 21:40:16 »
Semester! För mig innebär det jobb på huset både högt och lågt och turen har nu kommit till garaget som ska isoleras och fixas till lite.

Utgångspunkten kunde definitivt varit värre.



Vindpapp uppsatt.



Reglar och läckt uppsatt.



Stenull och plast uppsatt och vi tar kväller. Spånskiva och gipsskiva åker upp imorgon och sen ska det målas. Kan nog bli något av detta till slut med.




Avslutade dagen med att ta gamlingen och frun på en badrunda. Det är gött att sladda grusväg, oavsett ålder på bilen. :)

Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #112 skrivet: juli 07, 2011, 08:39:25 »
Verkligen inte riktigt semester men en fin garage får du, bra jobbat! ;)
Perlan kan sova gott under vinter. 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #113 skrivet: juli 20, 2011, 16:53:50 »
Verkar inte vara jättemycket drag på detta forumet längre, sommartid som ställer till det eller ngt annat får tiden utvisa.

Har idag, äntligen, skickat på de nyligen tillsnyggade originalfälgarna igen. De högst tillfälliga vita fälgarna satt på lite drygt ett år vilket var ca ett år längre än beräknat men bättre sent än aldrig.
Provade också att montera de BBS-Mahlefälgar jag köpte i våras. En sak är säker, får jag svarva bort lite gods på insidan av bakfälgarna som är 8" breda och sen får på hjul i rätt dimension tror jag det kommer bli riktigt bra.



Lite väl brett i bak med den breda fälgen. Lite svarv och lite stretch blir på detta så.




Den smala fälgen, passar perfekt fram.




Tror på denna looken. Ska bara snygga till fälgarna en smula.




Men den största delen av tiden blir det nog dessa gubbafälgar som sitter på. Precis som det ska vara på en gubbil.



Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #114 skrivet: juli 21, 2011, 00:27:09 »
Den är fin den gamla pärlan, kul att du uppdaterar.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad MrB

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 769
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #115 skrivet: juli 21, 2011, 01:47:46 »
Verkar inte vara jättemycket drag på detta forumet längre, sommartid som ställer till det eller ngt annat får tiden utvisa.
Kan det hända att det är lite dåligt drag. Men kvaliteten på den här tråden och när du väl uppdaterar den lyfter hela forumet!
Tack för det Snow  8)
Rebell Design !

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2950
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #116 skrivet: juli 21, 2011, 11:17:11 »
Kul att se bilen med originalhjul, jag tror skarpt på de guldiga BBS fälgarna, det kommer att bli riktigt snyggt! Tycker fortfarande du skall beställa ett par aluminiumskyltar istället för 90 tals plasten.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #117 skrivet: juli 21, 2011, 15:34:49 »
Kul att se bilen med originalhjul, jag tror skarpt på de guldiga BBS fälgarna, det kommer att bli riktigt snyggt! Tycker fortfarande du skall beställa ett par aluminiumskyltar istället för 90 tals plasten.
+1 på båda åsikterna.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad The Snowman

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 112
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #118 skrivet: juli 21, 2011, 19:50:48 »
Kul att se bilen med originalhjul, jag tror skarpt på de guldiga BBS fälgarna, det kommer att bli riktigt snyggt! Tycker fortfarande du skall beställa ett par aluminiumskyltar istället för 90 tals plasten.
Haha, det där är inte 90-talsplast utan 80-talsplåt. Nya skyltar ligger i garaget men bultarna till framskylten har rostat sönder och samman och det krävs lite fundering på hur jag ska få väck det. Har provat att sätta dit en ny skylt bak men det såg inte klokt ut, ytterligare en grej på vinterns att-göra-lista. :)
Tror med att fälgarna blir bra, måste bara svara ner bakfälgarna lite och polera de en smula. :)
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: 1969 2000, en klassiker väcks till liv.
« Svar #119 skrivet: september 07, 2011, 18:29:31 »
Hur har det gått?
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

 

Reklampartners