Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Så här kan det se ut  (läst 22612 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • Kön: Man
  • <>
SV: Så här kan det se ut
« Svar #45 skrivet: juni 02, 2009, 14:36:42 »
Mera förslag:

- När man hovrar över knappar borde det komma fram en förklarande text om knappens innebörd. Inlägg #40 här visar varför. I dagsläget verkar vissa knappar ha den funktionen men långt ifrån alla.

- Det borde finnas en pil bredvid sidnumret nere till vänster i bild. Nu finns bara siffror, jag vill kunna gå både till nästa sida och sista sidan via pil. Typ >> och >| Nu finns detta bara för att bläddra mellan trådar vilket gör att jag omedvetet byter ämne istället för att bara byta sida

edit: - Jag vill ha "visa dina inlägg" på framsidan istället för att kunna gå via profilen. Detta för att snabbt kunna hitta sina egna inlägg då man ibland vill komplettera med fler inlägg även om man själv är sista person (och då inte fångas upp av länken "visa nya svar på dina inlägg"

Sedan måste vi ta bort den svarta bakgrunden i svarsrutan! När man ser forumet i helskärm ser det helknasigt ut att färgsättningen helt plötsligt är inverterad.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad k1mzo*

• Senior
  • Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 39
« Svar #46 skrivet: juni 02, 2009, 16:45:59 »
1 2 3 4 sidor, de sitter enligt mig på fel sida också ;D

<föregående . nästa> ska vara på vänster och << < 1 2 3 4 > >> ska vara till höger

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #47 skrivet: juni 02, 2009, 19:16:11 »

<föregående . nästa> ska vara på vänster och << < 1 2 3 4 > >> ska vara till höger

Den funktionen går inte att ändra i Admin Panel, jag har kikat runt en lång stund. Det betyder att funktionen antingen får läggas till manuellt via ett script eller att funktionen redan finns i ett MOD package.

Någon borde ta som uppgift att lista ALLT som har att göra med förändringar av layouten. När vi samlat ihop tillräckligt med ändringar så fixar vi alla ändringar på samma gång.

Utloggad psike

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 11
« Svar #48 skrivet: juni 02, 2009, 19:46:21 »
Orkar inte skriva en lång uppsats ang. hur jag trivs med ett forum.

Men efter noggrant funderande så måste jag säga att flashback är nog det forum jag frekvent besöker som jag tycker har alla knappar man behöver, dessutom sitter dom där som bör. Rätt information på rätt ställen, lagom med information och inte alltför mycket luft.

Flashback utan reklam tycker jag helt enkelt borde vara en förebild (dessutom är det väl onekligen ett av sveriges absolut största forum, så det lär ju vara ett av de mest uttestade layouterna också - rimligen?)
Min: 120dM -09, Alpinvit
Farsan: 320dAT xDrive -09, Alpinvit, Z4 3.0si -06

Utloggad micke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 495
  • e38 728iA 1998
« Svar #49 skrivet: juni 02, 2009, 19:59:04 »
Orkar inte skriva en lång uppsats ang. hur jag trivs med ett forum.

Men efter noggrant funderande så måste jag säga att flashback är nog det forum jag frekvent besöker som jag tycker har alla knappar man behöver, dessutom sitter dom där som bör. Rätt information på rätt ställen, lagom med information och inte alltför mycket luft.

Flashback utan reklam tycker jag helt enkelt borde vara en förebild (dessutom är det väl onekligen ett av sveriges absolut största forum, så det lär ju vara ett av de mest uttestade layouterna också - rimligen?)

FB kör ett standard VBulletin vilket i mitt tycke är det bästa forumet, dock kostar det en slant och jag tycker inte vi ska köra en crackad.

Utloggad psike

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
« Svar #50 skrivet: juni 02, 2009, 20:31:18 »
FB kör ett standard VBulletin vilket i mitt tycke är det bästa forumet, dock kostar det en slant och jag tycker inte vi ska köra en crackad.

Jo, det förstår jag, det jag ville ha fram var att jag tycker att där finns alla viktiga funktioner och dom sitter på rätt ställen.

SMF verkar ju ha goda möjligheter att se i princip exakt likadant ut - om det är vad man vill uppnå.

Utloggad micke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • e38 728iA 1998
« Svar #51 skrivet: juni 02, 2009, 20:36:36 »

Jo, det förstår jag, det jag ville ha fram var att jag tycker att där finns alla viktiga funktioner och dom sitter på rätt ställen.

SMF verkar ju ha goda möjligheter att se i princip exakt likadant ut - om det är vad man vill uppnå.

SMF vill ju vara originella så jag tror inte dom strävar efter VBB-looken men jag förstår vad du menar
Alltså jag har inga problem med att installera ett crackad VBB men vi kan få problem i framtiden med det

Utloggad psike

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
« Svar #52 skrivet: juni 02, 2009, 20:39:46 »
SMF vill ju vara originella så jag tror inte dom strävar efter VBB-looken men jag förstår vad du menar
Alltså jag har inga problem med att installera ett crackad VBB men vi kan få problem i framtiden med det

Som jag ser det finns det endast två alternativ om man ska driva ett seriöst alternativ till AP.

1. SMF
2. VBB - köpt.

Tycker SMF verkar hur trevligt som helst iaf, med allt folk och deras kunnande tror jag att SMF lätt mätar sig med VBB som plattform eller FB som forum och DEFINITVT med hemsnickrade forum :)

Utloggad micke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • e38 728iA 1998
« Svar #53 skrivet: juni 02, 2009, 20:45:12 »

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #54 skrivet: juni 02, 2009, 22:48:11 »
Som programscript betraktat är inte SMF sämre än vBulletin. Det skulle utan problem gå att konvertera flashback till SMF utan att någon medlem märkte skillnaden.

Det finns några små skillnader mellan SMF och vBulletin men ingenting som är värt att betala för enligt min uppfattning.

FB är nästan kliniskt rent layoutmässigt sett. Det ligger nog i sakens natur att bilforum kommer att se lite annorlunda ut layoutmässigt.  Jag tycker nog att detta forums struktur och layout är ganska ren trots allt. Vi kommer dessutom att begränsa storleken på avatarer och liknande.

Vi försöker inte att kopiera AP (vår struktur är helt klart annorlunda) men vi är nog rätt överens om att hålla forumet så rent och "tight" som möjligt.

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #55 skrivet: juni 03, 2009, 17:28:16 »

SMFs grundlayout ser ut så här...

[1]2,3,4.....10

eller

1,2,3,4....[10]

Vad skulle vi tjäna på att ha >, >>...?

Det går att fixa via ett MOD package (finns nog inget färdigt MOD ännu) om vi verkligen ser det som ett problem...

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #56 skrivet: juni 03, 2009, 18:02:27 »
1 2 3 ---10 tycker jag att det är bra.
Öppna tråden = första sida.
Ofta 1a är huvud viktigas inlägg, när man öppna tråden ser man vad det handlar om, därefter kan man alltid läsa vidare eller inte.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Kimmo

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 30
  • 728 ial -01 samt MB 560 SEC -91
    • Min Alpina-sida...
« Svar #57 skrivet: juni 11, 2009, 08:49:28 »
En fråga om organisering av det hela. Jag undrar om vi kan ha förädlare av BMW i en egen flik, dvs. Alpina, Hartge osv? Vad säger ni? Allt i ett utan undergrupper, jo kanske, men då i "egna märken"?

Utloggad kaptenlöjtnant

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 359
  • 735i -89
« Svar #58 skrivet: februari 03, 2010, 17:32:51 »
Jag blir störd av att trådrubriken är med i varje inlägg som Andreas påpekade tidigare
i tråden, det tar en hel del plats och det blir mycket luft.
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Reklampartners