Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Omröstning

Myten om driftsäkra japanska bilar, sant eller falskt?

Sant
16 (88.9%)
Falskt
2 (11.1%)

Antal personer som röstat: 18

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Omröstning - Myten om driftsäkra japanska bilar, sant eller falskt?  (läst 9416 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mercury

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Kön: Man
SV: Omröstning - Myten om driftsäkra japanska bilar, sant eller falskt?
« Svar #15 skrivet: oktober 24, 2010, 16:14:11 »
Ägde en Celica -86a i ett år, minns inte att de va några som helst problem. (förutom att rutan frös fast i listen mot karossen så den kunde va svår att få upp vintertid)
Startade hur kallt jag än hade de.
Drog förhållandevis lite bränsle.
 ;)
Mvh/Peter

Niklas

• Gäst
« Svar #16 skrivet: november 15, 2010, 13:03:38 »
Jag ägde flera japsare en gång i tiden och dom fungerade väldigt bra. Inga lyxbilar direkt men riktigt bra vardagsbilar.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #17 skrivet: november 15, 2010, 23:14:37 »
Kan ligga sanning i detta. Tror dock många japanare lever ett något lugnare liv än en pulshöjande BMW t ex. Har nog varit så att de tilltalat den äldre generationen. Men det kanske är på väg att ändras nuförtiden, vad vet jag. Men bra och i vissa fall billiga "japanare" finns det allt.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #18 skrivet: november 16, 2010, 21:41:29 »
Kan ligga sanning i detta. Tror dock många japanare lever ett något lugnare liv än en pulshöjande BMW t ex. Har nog varit så att de tilltalat den äldre generationen. Men det kanske är på väg att ändras nuförtiden, vad vet jag. Men bra och i vissa fall billiga "japanare" finns det allt.

Mvh:
Thomas
Delvis sant!
Överlag är japsare trista bilar (undantag finns självklart!) som inte kan höja pulsen ens hos den mest envise entusiasten. Helt enkelt ett transportmedel från A till B och de brukas lugnt.
Men 1: De brukas av folk som inte bryr sig = dåligt underhåll och ändå håller dem.
Men 2: Opel, Ford, Renault m.fl. är precis lika trista bilar och brukas på samma sätt, men de håller sämre.
Japanska bilar är hållbara produkter! 
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners