Idag var det då äntligen dags att ta ut TopZter för första gången efter avställningen. Vilken känsla ..fint väder med strålande sol från klar himmel, fåglarna kvittrar ..tänk att äntligen få sätta sig i bilen och köra iväg, åh vad härligt.
Jag sätter mig i bilen, vrider om nyckeln så startar han som vanligt med ett vrål ...
Åh, this sound is unbelievable .. hoooly maaakaroni

I love it

Men sen åkte mungiporna sakta neråt ...när jag slänger en blick på instrumentbrädan, ser jag att ett par av varningslamporna lyser gult ..DSC lampan lyser gult, navigatorns inställningar mm fungerar inte, och däcktryckskontrollen indikerar luftutsläpp

.... åh nej,
inte nu igen ??

Det första jag gör är att köra väldigt sakta ner till Shell och pumpar bägge däcken. Det vänstra framdäcket hade jag fyllt på med Biltemas kompressor häromdagen upp till 3,2 bar. Nu hade den släppt ut luft till 2,8. I det högra var det bara 1.8 bar i

så jag fyllde upp till 3,0. Fasen oxå vad det ska strula.
Åkte sedan direkt till Lidheds däck, och dom var hyggliga och tog in bilen direkt för att udersöka felet.
Så bägge framdäcken togs av och kontrollerades tillsammans med fälgarna. Efter undersökning, så visade det sig, att ventilen från fälgen släppte luft. Ventilen skruvades åt, och en gummipackning lades mellan för att täta. Därefter gjordes en hjulinställning.
Efteråt körde jag ner till Jacobssons Bil. Gick till receptionen och förklarade läget, och frågade om Roger i verkstaden kunde hjälpa mig. Han är kanon, kom ut direkt och fixade felet direkt på inställningarna i navigatorn på noll time ..men hur gjorde han nu då ??
Jag har ingen aning, ... så fråga mig inte.

Nu kändes äntligen allt bra igen .. så jag körde ut en sväng på motorvägen och drog på lite när jag såg att det var fritt fram ...Hur bilen går ?? .. gissa.

Visst är livet helt underbart fantastiskt ...när allt fungerar som det ska

















