Fundering… kan ett RFT däck någonsin gå lika mjukt som motsvarande dimension icke RFT? Runflat däcken är ju inte punkteringsäkra utan grejen med dem är att sidorna är så kraftiga att de orkar bära upp bilen en kortare sträcka utan luft i däcken. En stor del av komfort ligger i däcken, och det blir ju då i däcksidorna, inte endast i hur hård dämpning man har.
Så jag tror aldrig ett RFT däck kan bli lika komfortabelt som ett icke RFT, däremot skall de inte alltför trevliga köregenskaperna som de första årgångarna RFT däck led av vara åtgärdade och en bil med RFT däck skall inte kännas annorlunda att köra än en bil utan. Jag har inte haft möjligheten att prova själv utan litar här på information jag fått.
Alla BMW säljs idag enbart med RFT däck, du kan inte få något annat. Hade jag haft en bil från 05 - 06 med RFT däck som kanske satt på bilen från början hade jag absolut testat en omgång nya RFT. Det skall enligt en säljare på BMW i Ängelholm hänt väldigt mycket på utvecklingen av RFT de senaste åren.