Det kändes i efterhand att jag inte gav tillräckligt med info.
Så nu har jag tagit en bild också. Behöver ni en bättre bild så fixar jag det naturligtvis.
Vazze_t : Den 12-kantiga muttern är storlek 30 (Det var den hylsan som passade).
Kanterna är inslagna (Både på muttern och axeln), vet inte om det här spelar roll men jag har bytt hjullager på den sida och använt samma gamla mutter.
Ska man kanske byta ut den mot en ny ? Har även geggat på lite locktite eller något motsvarande och hoppades det skulle fixa sig, men nej det gjorde det inte.
Rengjorde inte ytorna, så jag antar det är därför. Det jag tror skulle lösa det är att rengöra både gängorna och muttern, kladda på lite mer sånt och skruva åt.
Men för att rengöra den behöver jag ta bort hjulet och för att ta bort hjulet behöver jag hissa upp höger bak och det kan jag inte då jag har bara tillgång till original domkraften och just höger bak fäste är rostig..
Alain : I och med att den andra sidan är bra så vill jag gärna inte överföra felet eller göra något annat.
Har inte tillgång till ett garage eller liknande där jag bor. Dessutom så är högra domkraftsfäste lite "lätt" rostig
(Den knakade, lät och såg ut som om den skulle pressas uppåt när jag sist böt däck).
Tack för svaren så länge !
Bästa hälsningar