Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Borr med SDS+ fäste  (läst 1983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Borr med SDS+ fäste
« skrivet: december 18, 2013, 18:41:49 »
Har köpt mig en ny borrmaskin och det visade sig i kväll när jag skulle använda den att den har något som heter SDS+ fäste och tar därför inte vanliga borr. Så jag satte mig ned och kollade var jag kan köpa sådana borr men av någon anledning hittar jag endast betongborr med SDS+ fäste.

Finns inte alla typer av borr med detta fäste?? Jag hade ju tänkt mig att ha denna som min enda borrmaskin och ibland vill man kanske borra i annat än betong, så vad gör jag nu? Det verkar finnas extra chuckar med SDS fäste som man kan sätta ett vanligt borr i, är det enda utvägen?

Verkar ju väldigt smidigt med SDS+ fäste annars så helst skulle man ju vilja köpa metall, trä och betong borr med denna typen av fäste.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Borr med SDS+ fäste
« Svar #1 skrivet: december 18, 2013, 20:18:39 »
Det var som f-n att den inte ta emot vanliga borr eller inte hitta.
Jag skulle ringa till företag som säljer den och fråga var man kan köpa borr till järn eller trä, man borra oftare i trä eller järn än i betongen annars om det går, lämna den tillbaka.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
Borr med SDS+ fäste
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2014, 12:29:36 »
Hur gick det här då?  ???
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Borr med SDS+ fäste
« Svar #3 skrivet: januari 12, 2014, 21:26:20 »
Har inte kommit något längre, köpte betongborr och fixade det jag skulle. Får väl ta ett nytt tag den dagen det skall borras mer. Stark som en oxe är den rackaren dock, var som att borra i ost men det kom rött tegeldamm ur hålen så jag tror inte det är ost i väggen.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners