0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
#2 Folk som inte använder körriktningsvisare eller använder dem fel.Varför har vissa så svårt att använda blinkers när de byter fil eller skall svänga av? Sedan har vi de som blinkar vänster när de går ur en rondell, jösses! Är ett under att det inte smäller oftare.
Från dagens Metro, vad säger man. http://www.metro.se/nyheter/nu-ar-det-vetenskapligt-bevisat-agare-till-lyxbilar-kor-mer-aggressivt-an-andra/EVHmho!PvBfUcU62R0pM/
Folk som inte håller avstånd är det absolut mest stressande för mig. Extra störande är dom som kommer ikapp snabbt men inte kör om trots fri sikt utan istället lägger sig i häcken på en!Här om helgen låg det en så nära att jag inte såg hans strålkastare i backspegeln längre. Det var på en 80-sträcka och han hade fri väg att köra om och fri sikt. Folk som placerar sig till vänster mot mittlinjen istället för ute vid kantlinjen på bredmålade 13-15m-vägar är också irriterande. Blir kö trots att det i princip borde gå att köra om utan att överskrida mittlinjen (om folk håller rätt position).I övrigt håller jag med er om blinkers.