Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 118D E87  (läst 7542 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steenzor

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Kön: Man
BMW 118D E87
« skrivet: augusti 14, 2013, 00:41:21 »
Ny här på forumet och tänkte lägga upp en projekt tråd om min brukskärra som blev inhandlad för snart 2 månader sedan.
Projektet kommer inte vara något jätte stort, utan jag kommer att ha ett "rullade-projekt". Vill få till ett skönt men endå cleant stuk på bilen.
Tacka Skruvat.se för spons på service delar mm!

Svart njure.
Fälgar
Vindavvisare?
Coilovers
Toning av baklampor
Film på framlampor alt dimljus?
Mer kommer med tiden!

Bilen i sig är en BMW 118D års 2010.

Vid inköp!

Efter att Standard däcken på bilen inte vill vara med lägre så tog jag fart i att köpa ett par andra fälgar! Var väldigt sugen på BBS lemans kopior men blev helt enkelt ett par CSY fälgar
Fram: 8x19" ET34
Bak: 9x19" ET37
Däcken lurar jag på just nu!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
BMW 118D E87
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2013, 07:36:05 »
Hej och välkommen på Bimmerpower.org
Trevligt att komma hit för att visa det du gör med din pärla, självklart att detta ska följas.
Snygga fälgar, bilen får en annan utseende med svart.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
BMW 118D E87
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2013, 19:58:50 »
Bra o billiga vindavvisare hittar du här! http://www.heko.pl/index.php?lang=en   8)
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Steenzor

• Junior Medlem
  • **
BMW 118D E87
« Svar #3 skrivet: augusti 19, 2013, 11:52:09 »
Bra o billiga vindavvisare hittar du här! http://www.heko.pl/index.php?lang=en   8)

Tack! Har du själv handlat där? Bra leveranser?

Utloggad Steenzor

• Junior Medlem
  • **
BMW 118D E87
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2013, 11:54:07 »
Fälgarna hämtar jag i eftermiddag! Blev dock 235-35 däck, lite mycket kanske men så blir det!

Bilder kommer, har även plastdip njurarna :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
BMW 118D E87
« Svar #5 skrivet: augusti 19, 2013, 23:54:10 »
Längtar att se när allting är på plast. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Steenzor

• Junior Medlem
  • **
BMW 118D E87
« Svar #6 skrivet: augusti 21, 2013, 22:51:37 »
Kommer bilder på kärran ! Blev lite väl hög kanske men det kommer sänkning längre fram!

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
BMW 118D E87
« Svar #7 skrivet: augusti 22, 2013, 08:52:38 »
Jag tycker inte den ser för hög ut på bilderna, du har ungefär samma avstånd mellan däck och skärmkant runt om vilket är det snyggaste enligt mig.

Med tanke på att du satt på lite för stora däck, 235/30 hade varit mer korrekt, och det ser ut som du har hjulen långt ut i hjulhusen vilket jag tycker är snyggt så bör du vara lite försiktig med att sänka bilen för mycket. Du kommer med all säkerhet att gnugga däcken mot skärmkanterna och frågan är om du inte redan gör det. Hjulen rör sig upp och ned mycket mer än man kan tro. Kör du som jag mest ensam i bilen så kan det fungera men så fort jag har folk i baksätet så skrapar det bra. Så har du ofta passagerare bak bör du definitivt tänka en gång till innan du köper en sänkningssats.

Svarta fälgar är ingen favorit hos mig men annars tycker jag det ser bra ut! Jag hade följt upp med svarta backspeglar.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
BMW 118D E87
« Svar #8 skrivet: augusti 23, 2013, 07:47:09 »
Håller med Fredrik och det du skulle kunna göra innan du börja med sänkningen är att 4 personer (normal vikt) sitter i bilen så du kan se hur det ser ut. ;)

Utloggad Steenzor

• Junior Medlem
  • **
BMW 118D E87
« Svar #9 skrivet: augusti 26, 2013, 23:08:21 »
Jag tycker inte den ser för hög ut på bilderna, du har ungefär samma avstånd mellan däck och skärmkant runt om vilket är det snyggaste enligt mig.

Med tanke på att du satt på lite för stora däck, 235/30 hade varit mer korrekt, och det ser ut som du har hjulen långt ut i hjulhusen vilket jag tycker är snyggt så bör du vara lite försiktig med att sänka bilen för mycket. Du kommer med all säkerhet att gnugga däcken mot skärmkanterna och frågan är om du inte redan gör det. Hjulen rör sig upp och ned mycket mer än man kan tro. Kör du som jag mest ensam i bilen så kan det fungera men så fort jag har folk i baksätet så skrapar det bra. Så har du ofta passagerare bak bör du definitivt tänka en gång till innan du köper en sänkningssats.

Svarta fälgar är ingen favorit hos mig men annars tycker jag det ser bra ut! Jag hade följt upp med svarta backspeglar.

Faktiskt funderat på att strunta helt i en sänkning och köra på toning av rutor lampor mm och sedan bara köra! Suget efter en 135i är stort!

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
BMW 118D E87
« Svar #10 skrivet: augusti 28, 2013, 22:52:59 »
Tycker inte heller den ser störigt hög ut! Kan det redan sitta sportchassie på kanske? Dessa brukar ju sänka ca 20mm jämfört med original.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
BMW 118D E87
« Svar #11 skrivet: augusti 31, 2013, 21:55:16 »
Tack! Har du själv handlat där? Bra leveranser?
Japp! Tar ca en vecka o bra material! Lätt att montera är det oxå!
Har beställd till min E91 nu o får 428,47 SEK kan inte klaga på!
BMW - Beroende Med Wilja

Reklampartners