Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Har ni lagt på vinterdäcken ännu?  (läst 7711 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad micke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 495
  • Kön: Man
  • e38 728iA 1998
SV: Har ni lagt på vinterdäcken ännu?
« Svar #15 skrivet: november 20, 2009, 18:00:44 »
Hehe GR vi har olika syn på det hela men så ska det vara.
Har kört på underkylt regn, tog det lugnt och det gick bra.
I vintras låg det en scoterförare framför mig när det var underkylt, rena isbanan på asfalten inne i stan.
Som tur är förstod jag det och ökade avståndet till honom och mycket riktigt så lade han sig i en kurva.
Jag bromsade och gled en 10 meter mot honom medan han låg där med scootern över sig vänd mot mig med stora ögon. Min bil stannade 30 cm från hans huvud :)

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #16 skrivet: november 20, 2009, 18:18:39 »
Hade vi alla tyckt samma sak om allting så kunde vi lägga ner alla forum i hela världen... ;D

Olika erfarenheter och olika ingångsvinklar skapar diskussioner.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #17 skrivet: november 20, 2009, 18:45:06 »
Måste byta däck på både 320'n och 740'n. Inte kul alls, man kanske ska köpa en ny låg "rejsingdomkraft" så det blir lite roligare :D. Min billiga Biltema behöver ungefär 100st pump per hjul...

Jag föredrar odubbat på bilar med lite pulver, så man kan dra på och busa lite utan att det att man tappar alla dubb på en säsong. Ironiskt nog har jag odubbat på 320'n och dubbat på 740'n  ::)
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #18 skrivet: november 20, 2009, 20:40:51 »
skall vid färd på väg vara försedd med vinterdäck eller likvärdig utrustning den 1 december - 31 mars när vinterväglag råder". [/I]

Precis det lilla undantaget är det som jag lutar mig mot. Det måste ju faktiskt vara vinterväglag för att lagen ska gälla.

//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #19 skrivet: november 20, 2009, 21:00:24 »
Samma här, i Göteborg ofta efter en dag är det bara blask och bilar blir bara shitiga
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners