0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Han skall ju inte behöva modifiera grejorna för att det skall hålla.Hur ser dina däck ut? Tänker på om det är stötdämparen som kärvar så brukar det ju slita ordentligt på däcken med.
Tack för test visningen! BROR. Då var jag inte helt ut och cykla när jag skrev att gummi kunde vara för mjuk, förmodligen finns fler kvalitet alternativ.
Jag tycker att du ska ringa till Bilstein och sätta deras kvalitet på prov och höra vad de säger, du kanske få pengar tillbaka, det finn ju garanti på allt.
Beror på var man köpt de dåliga delarna hur det hanteras, jag hade köpt mina lagringar hos Schmiedmann och dom löste detta med återbetalning smidigt, räckte med att jag förklarade via mail och skickade med ett par kort på "eländet", sedan kunde jag kasta de dåliga (vet förvisso inte hur Schmiedmann har hanterat detta med levarantören / tillverkaren som var Vaico eller Veico.Köper man över disk så kanske man kan ha tur att få ersättning på ett eller annat sätt, problemet är att har man gjort jobbet själv så är man oftast "rökt", det slår lite högre om jobbet är gjort på en verkstad. Tycker du ska köpa ett par nya om du anser att stötdämparna verkar OK (E39'ans brukar klara 13 - 15k mil) jag köpte mina på Autoexperten och var av märket Sachs (ca. 700 för paret), oavsett tillverkare ska dessa lagringar klara en massa "misshandel" allra helst om dom är nya (mina gamla var helt OK men byttes pga. att lagren var kass).
Pratade du om garantiersättning med folk där du köpte dom?
En liten bit på väg alltså, skulle vara intressant att höra slutet på historien, när den nu kommer.