Fick ett telefon samtal igår från en äldre herre härifrån min stad. Han hadde hört att jag håller på ordna en bmw träff vid Hotell Höga kusten.
Visa sej att han har suttit i BMW club styrelsen och varit med och arrangerat bmw träffar här i stan i över 20 år. Finns med en film på youtube från en av hans träffar från 1993.
Det visste han inte själv så han vart så glatt överaskad så. Vi babbla om allt möjligt.
Så klart jag bjöd upp han till träffen.
Han är handikappad nu så han kan inte köra utan då blir det hans dotter som kör. Få se om han kommer i sin gamla klenod som är iordning gjord av Motornord eller om han ta den nya pärlan. Han var tydligen gammal vän med ägaren på Motornord Jouni åxå. Världen är bra lite.
Sen visade sej att han även har en kompis med stort bmw intresse åxå. Han hadde jobbat på bmw verkstaden här bredvid i Falun sen unga år. Sen hadde han börjat som verkstads chef här i stan på bmw, sen tillslut startat en egen bmw verkstad som är välkänd i Dalarna för deras kunnande å trevliga bemötande.
Nu håller den verkstaden tyvärr på att avvecklas för ägaren har blivit sjuk. Men han har några fina bmw bilar och han kommer eventuellt upp med åxå.
Roligt med allt folk man lär känna.

Det gamla gardet har mycket kunskaper som måste gå vidare tycker jag.
Det här med internet var väl lite nytt för det här gänget så dom blev förvånad hur det har kunnat blivit så många redan som anmält sej till träffen. 52 st bilar anmälda nu. Då berätta jag om Bimmers of Sweden som nu har 800+ anmälda. Han vart ju alldeles tyst gubben. Hur kunde ha blivit såå stort?? Så fick jag förklara det åxå. Helt enkelt vart det jäddra massö med babblandes. Tro ja satt å prata 1 timme med gubben å ja har aldrig träffat han förut. Ändå bor vi i samma stad å har samma intresse.