Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW träffen i Norrland du inte får missa. :)  (läst 13808 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 295
  • Kön: Man
  • Taxidriver
Sv: BMW träffen i Norrland du inte får missa. :)
« Svar #15 skrivet: februari 07, 2013, 09:36:19 »
Skriv om det på bmwcs och autopower med? Dvs om du inte gjort det
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 38
BMW träffen i Norrland du inte får missa. :)
« Svar #16 skrivet: februari 14, 2013, 18:31:48 »
på autopower,garaget,annonserat på BOS på facebook, och på Bilsports evenemangs kalender. Fixat pokaler till första,andra å tredje pristagare som deltagarna får rösta fram. Dom får ju priser av Motornord åxå. Så har jag bjudit in dagstidningar i området. Så dom kan komma å göra ett reportage.
Sen har jag hittat ett perfekt litet fika ställe inte långt därifrån där en gammal bilförsäljare äger. Han starta ett företag 1953 och sålde Folkvagnar å sen BMW. Tydligen har han några gamla fina orginal bilar undanstoppade i ladorna som han köpt när dom var nya och bara ställt undan. Sen har han samlat på massö med små plåtbilar i alla år. Kan ju vara roligt att åka å titta på. Ska åka upp å kolla i Mars å babbla med han å kolla om det går bra om vi svänger förbi en sväng där. Han har mycket intressanta historier att berätta har jag hört.
29 st anmälda nu :D

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #17 skrivet: mars 03, 2013, 14:23:32 »
35 anmälda:)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #18 skrivet: mars 03, 2013, 21:37:50 »
Trevligt! Hoppas att ni får mycket folk på träffen, kan vara trevligt med att träffa gubben som kan prata om gamla tider och hur var det då med BMW bilar i Sverige. 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #19 skrivet: mars 10, 2013, 15:03:08 »
Ska bli jätte trevligt och intressant tro ja.  45 st anmälda hittills.  Hä brummar bara på den här träffen Alain och jag håller i det själv. Kommer få ränna runt som en liten jobb myra hela den dagen. Men har ja organiserat det rätt så tror jag det går bra. Det är det att jag är själv som hindrar träffen från att växa nu.  Mycket som ska ordnas för att alla ska bli nöjda. Men det ska gå.
Min dröm är lite att den här träffen tas över sen av några som bor uppe i Norrland. Så dom får turas om och ha träffen i olika städer. För det är ju sååå mycket lättare att ha en träff i den stad man bor i. Man har så många mer kontakter man kan utnyttja. Bättre chanser till att få sponsorer och så vet ju dom alla trevliga ställen att ha träffar på. Vi skä bli en god damn stor BMW familj :)  .

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 931
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
« Svar #20 skrivet: mars 10, 2013, 15:35:41 »
lägg gärna upp vilka som är anmälda ;)

Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #21 skrivet: mars 10, 2013, 19:04:28 »
Du får kolla in på BMW träff Norrland på facebook kungen.  :P
lägg gärna upp vilka som är anmälda ;)

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #22 skrivet: mars 10, 2013, 19:27:09 »
2 st som jag vet från Bos sidan, ingen från autopower, kanske någon härifrån. Men dom flesta har jag suttit å bjudit in en och en på Garaget.org ÅÅ det finns MÅNGA med BMW bilar där. Suttit flera dagar och bläddrat igenom. Har bara inbjudit sånna från Norrland för att det blir ju närmast för dom. Och den här träffen är lite för deras skull.  Flera som kanske inte har möjligt eller har lust att gnessa i 10 timmar eller mer för en träff neröver och så ta ledigt från jobbet för man hinner inte hem.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #23 skrivet: mars 10, 2013, 21:59:53 »
Lägg gärna bimmerpower.org länk och några ord på garaget, kanske finns några som inte vet att vi finns. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #24 skrivet: april 10, 2013, 18:51:18 »
Fick ett telefon samtal igår från en äldre herre härifrån min stad. Han hadde hört att jag håller på ordna en bmw träff vid Hotell Höga kusten.
Visa sej att han har suttit i BMW club styrelsen och varit med och arrangerat bmw träffar här i stan i över 20 år. Finns med en film på youtube från en av hans träffar från 1993.
 Det visste han inte själv så han vart så glatt överaskad så. Vi babbla om allt möjligt.
Så klart jag bjöd upp han till träffen.
Han är handikappad nu så han kan inte köra utan då blir det hans dotter som kör. Få se om han kommer i sin gamla klenod som är iordning gjord av Motornord eller om han ta den nya pärlan. Han var tydligen gammal vän med ägaren på Motornord Jouni åxå. Världen är bra lite.

Sen visade sej att han även har en kompis med stort bmw intresse åxå. Han hadde jobbat på bmw verkstaden här bredvid i Falun sen unga år. Sen hadde han börjat som verkstads chef här i stan på bmw, sen tillslut startat en egen bmw verkstad som är välkänd i Dalarna för deras kunnande å trevliga bemötande.
Nu håller den verkstaden tyvärr på att avvecklas för ägaren har blivit sjuk. Men han har några fina bmw bilar och han kommer eventuellt upp med åxå.
Roligt med allt folk man lär känna. :D   Det gamla gardet har mycket kunskaper som måste gå vidare tycker jag.

Det här med internet var väl lite nytt för det här gänget så dom blev förvånad hur det har kunnat blivit så många redan som anmält sej till träffen. 52 st bilar anmälda nu. Då berätta jag om Bimmers of Sweden som nu har 800+ anmälda. Han vart ju alldeles tyst gubben. Hur kunde ha blivit såå stort?? Så fick jag förklara det åxå. Helt enkelt vart det jäddra massö med babblandes. Tro ja satt å prata 1 timme med gubben å ja har aldrig träffat han förut. Ändå bor vi i samma stad å har samma intresse.

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #25 skrivet: april 10, 2013, 19:03:34 »
Fixat det nu.   ;D     Till och med lagt en länk ifrån min garage sida. 8)

Lägg gärna bimmerpower.org länk och några ord på garaget, kanske finns några som inte vet att vi finns. ;)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #26 skrivet: april 10, 2013, 20:19:50 »
Som du säger, världen är lite, man kan bo bredvid en kändis utan veta det.
Man har mycket att lära sig från de äldre, man kan lyssna på dem utan att tröttna. 8)
Min fd svärfar började som nisse på brandkårstationen i Göteborg i börja av 1900 talet och slutade då som högsta chef, det var en glädje att lyssna på honom i timmar, tyvärr han gick bort när han var 98 år.
Kanske visa honom att vi finns på bimmerpower, alltid trevligt med veteraner.
Hoppas verkligen att ni får det bra på träffen, sund bara att det är lite långt från Göteborg annars hade jag gärna kommit med den stora BIMMERPOWER,ORG banderoll men nästa år vill jag gärna komma med 1 eller 2 övernattning på ett hotel.;)
Trevligt och tack med länken till bimmer på Garaget.  ;)

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #27 skrivet: april 14, 2013, 15:52:40 »
Fått besked om att ja ska in på operation i mitten av nästa månad  :-\
men går allt som det ska så ska det int va nå problem å ja kommer va på fötter till träffen. 8)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #28 skrivet: april 14, 2013, 19:00:22 »
Operationer är aldrig roliga men ofta går på smidigt sätt då man inte behöver vara oroligt.
Vad ska du operera?

Utloggad JockeFäldt

• Fullt Medlemskap
« Svar #29 skrivet: april 29, 2013, 20:43:26 »
Körde av vägen med motorcykel för ett tag sen. Hadde inga skydd på mej alls förutom plånboken å hjälmen. Ryggen fick ta dom värsta smällarna. Har inte blivit riktigt bra i ryggen sen dess. Har väntat länge på att dom ska in å gröta lite å rätta till allting där så ja slipper gå med ständig smärta. Å nu hadd dom tid att göra den operationen. Så jäddra typiskt. Mitt i sommar jävuln mitt i allt.
61 anmälda till träffen å allt färdigt till träffen så ja behöver int göra nå mer med den. Bara hämta priserna på vägen upp hos Motornord. Pokalerna är färdigt.
Nu behövs bara att Moa kryar på sej direkt efter operationen å se till att det här bli gjort. Kanske skull skaffat mej en e38:a åxå så ja slapp stutta runt i låga stenhårda bilen ända upp dit.

Reklampartners