Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Frukostbråk hos polisen  (läst 1161 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Frukostbråk hos polisen
« skrivet: mars 15, 2012, 13:34:05 »
Alldeles riktigt, som rubriken lyder så har "farbror gris" ätit frukost på arbetstid vilket är skandalöst. Länspolismästaren i Västmanland har satt stopp för polisens långfrukostar och det är helt rätt enligt min åsikt. Hur många arbetsplatser sitter och fikar på arbetstid? Inte konstigt att snuten inte klarar av att lösa brott. Det är beklagligt att det är så mycket inkompetens hos de, ändå ska vi betala deras lön genom skatten. Om det fanns en möjlighet att ta bort skatten från "Potatisgris av Skatteverket skulle jag definitivt göra det.

Länk: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1581281-stopp-for-polisens-langfrukostar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5016956
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Frukostbråk hos polisen
« Svar #1 skrivet: mars 15, 2012, 14:10:26 »
Det är rätt, det är inte pga att det är polis att de kan göra som det.
Det ska respektera sina arbetstider med arbetet som andra folk
De kan laga sina frukostrar hemma och äta upp på jobbet när det är paus till det.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
Frukostbråk hos polisen
« Svar #2 skrivet: mars 15, 2012, 19:54:16 »
Finns ingen anledning att kasta ur sig uttryck som "farbror gris" eller liknande. Du nämner att du helst av allt skulle vilja slippa att dina skattepengar går till polisväsendet. Ponera att man helt sonika sätter alla poliser ur tjänst en längre tid, tror du att du fortfarande skulle ha samma uppfattning då?

Har diskuterat just frukostämnet på ett lokalt forum och jag är beredd att hålla med om att det kanske går att lösa på ett smidigare sätt.

Edit: Läste precis artikeln ovan och ett av mina argument på det lokala forumet var att genom att en polis alltid är i tjänst blir det således inget bortfall när de åker för att besöka butiken. Vem vet hur många snatterier osv. som har avstyrts vid dessa tillfällen. Eller bilinbrott på parkeringen utanför. Eller trafikbrott på vägen dit, ja ni förstår. Att jobba förebyggande är alltid välkomnande. Allt är inte svart eller vitt.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
Frukostbråk hos polisen
« Svar #3 skrivet: mars 16, 2012, 14:16:04 »
Håller med Gemini till fullo. Den enda invändning jag kan ha är tillagningen av maten/frukosten, för om det nu är så att polisen är i tjänst hela sina pass utan raster så är just denna biten ett slöseri av tid. Annars är det helt ok att handla mat i uniform. Poliser som inte syns "finns inte".
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners