Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Formel 1  (läst 2847 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Formel 1
« skrivet: januari 29, 2012, 18:05:30 »
Finns det någon som gillar F1 här? Jag frågar först, sedan kan jag ev. börja skriva beroende på svar. Ingen mening att dra igång något om intresse saknas.  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 769
Formel 1
« Svar #1 skrivet: januari 29, 2012, 21:43:11 »
Jag gillar nog all typ av motorsport  8)

Rebell Design !

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Formel 1
« Svar #2 skrivet: januari 30, 2012, 00:06:25 »
Jag gillar motorsport men av en konstig anledning så har man aldrig gillat Formel 1 :P
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #3 skrivet: januari 30, 2012, 20:48:02 »

Stora glädjeämnet inför 2012 är förstås Kimi Räikönnens comeback. En sak är dock säker, Lotus (f.d. Renault) är ingen toppbil så oavsett hur bra han än kommer att köra så är segrar att tro på för mycket. Spännande hur som.

Jag gillar motorsport men av en konstig anledning så har man aldrig gillat Formel 1 :P
Ja, det var konstigt...  ;)  Detta är ju kungaklassen och alla de bästa förarna dras till eller kommer därifrån (med några få undantag som betalar hutlöst för sig).
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #4 skrivet: januari 31, 2012, 00:04:31 »
Ja, det var konstigt...  ;)  Detta är ju kungaklassen och alla de bästa förarna dras till eller kommer därifrån (med några få undantag som betalar hutlöst för sig).
[/quote]

Haha, visste att du skulle säga ordet konstigt :P Grejen är att Formel 1 inte har varit intressant. Låter säkert korkat men sån är jag :P Dock så känner man till en riktigt duktig förare, Lewis Hamilton :D
Biltransport? Skicka PM

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #5 skrivet: januari 31, 2012, 00:06:35 »

Hahaha, visste att du skulle tycka det är konstigt :P Grejen är att Formel 1 har aldrig varit intressant. Kanske låter korkat men sån är jag :P Dock så känner jag till en riktigt duktig förare, Lewis Hamilton :)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Formel 1
« Svar #6 skrivet: januari 31, 2012, 09:40:48 »
Jag är inte så attraherad av formul1 men ändå tycker jag att det är trevligt att se hur dom kör på banor.
En jag gillar är Monaco in i stan, sportigt körning, upp och ner, höger och vänster. 8)
Hittade en sida med rätt mycket upplysning till den som är intresserad.
http://www.formula1.com/races/   och mer

Tråkigt!
BMW meddelar Formula One tillbakadragande
BMW kommer att sluta sin inblandning i Formula one racing i slutet av ....
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/7/9698.html
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #7 skrivet: januari 31, 2012, 21:47:55 »
Jag är inte så attraherad av formul1 men ändå tycker jag att det är trevligt att se hur dom kör på banor.
En jag gillar är Monaco in i stan, sportigt körning, upp och ner, höger och vänster. 8)
Hittade en sida med rätt mycket upplysning till den som är intresserad.
http://www.formula1.com/races/   och mer

Tråkigt!
BMW meddelar Formula One tillbakadragande
BMW kommer att sluta sin inblandning i Formula one racing i slutet av ....
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/7/9698.html
Hehe, jag avskyr Monaco som bana, det blir mest följa John då det är nästan omöjligt att köra om. Dock ett ställe som är ett måste i F1-kalendern då Monaco i övrigt är ett riktigt coolt ställe med all rikedom och glamour.
Det var riktigt surt att BMW lade ner sin satsning. De hade en riktigt vass förare i Kubica och vann ett lopp som fabrisksstall, de hade framtiden för sig.  :'(

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #8 skrivet: januari 31, 2012, 21:56:04 »
Hahaha, visste att du skulle tycka det är konstigt :P Grejen är att Formel 1 har aldrig varit intressant. Kanske låter korkat men sån är jag :P Dock så känner jag till en riktigt duktig förare, Lewis Hamilton :)
Lite koll har du ju, Hamilton är riktigt vass när allt faller på plats. Dock har han en (o)förmåga att ställa till det för sig lite för ofta vilket straffar sig.
Personligen håller jag Alonso som bästa föraren just nu, men gillar inte riktigt de försteförar-divalater han fått i Ferrari (precis som Schumi).
Gillar även Button, kör riktigt smart och vägvinnande. När han valde att gå till McLaren frågade sig alla varför och menade att han skulle bli krossad av Hamilton. Men han antog utmaningen och slog faktiskt Hamilton i år.  8)  Samma sak när han 2004 gick till BAR och förutspåddes bli uppäten av Jacques Villeneuve, men icke! Dessutom aldrig kaxig.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #9 skrivet: februari 01, 2012, 20:12:24 »
Lite koll har du ju, Hamilton är riktigt vass när allt faller på plats. Dock har han en (o)förmåga att ställa till det för sig lite för ofta vilket straffar sig.
Personligen håller jag Alonso som bästa föraren just nu, men gillar inte riktigt de försteförar-divalater han fått i Ferrari (precis som Schumi).
Gillar även Button, kör riktigt smart och vägvinnande. När han valde att gå till McLaren frågade sig alla varför och menade att han skulle bli krossad av Hamilton. Men han antog utmaningen och slog faktiskt Hamilton i år.  8)  Samma sak när han 2004 gick till BAR och förutspåddes bli uppäten av Jacques Villeneuve, men icke! Dessutom aldrig kaxig.

Jodå, lite koll har man ;) Hamilton är som sagt en riktigt duktig förare men får inte glömma att jag känner till en annan förare som är legendarisk inom Formel 1 och det är Michael Schumacher :) Han är också en favorit :D
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #10 skrivet: februari 01, 2012, 22:31:45 »
Jodå, lite koll har man ;) Hamilton är som sagt en riktigt duktig förare men får inte glömma att jag känner till en annan förare som är legendarisk inom Formel 1 och det är Michael Schumacher :) Han är också en favorit :D
Jag är faktiskt inget fan av Schumi. det slutade jag vara -94 när han krockade ut Damon Hill och därmed blev mästare.  >:(  Visst har han varit enormt framgångsrik och är på pappret den bästa föraren någonsin. Men man får inte glömma bort att han också haft bästa möjliga förutsättningar att bli det. Ferrari var på den tiden ett riktigt dream-team med de bästa ingenjörerna och mest vältrimmade stallet. Schumi var dessutom utpräglad försteförare där allt krut satsades på honom, resten fick andreföraren ta del av. Men visst, han kunde nyttja läget.
Nä, bästa föraren genom tiderna är Ayrton Senna. Något förare, stallchefer och andra F1-involverade själva röstade fram för några år sedan.  :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Formel 1
« Svar #11 skrivet: februari 01, 2012, 23:22:09 »
Ayrton Senna gillade jag men tyvärr, han gick bort för tidigt, :(  hoppas att hans systerson Bruno kan bli lika bra.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #12 skrivet: februari 01, 2012, 23:31:21 »
Ayrton Senna gillade jag men tyvärr, han gick bort för tidigt, :(  hoppas att hans systerson Bruno kan bli lika bra.
Med Ayrton kvar i livet hade inte Schumi tagit titeln -94, den saken är klar. Jag menar, Damon Hill som inte på något sätt kan jämföras med Senna, lyckades faktiskt nästan ta titeln -94, så vad hade inte Ayrton senna gjort!? Det gör ju också att Schumis karriär efter detta kunde sett mycket annorlunda ut... Ja, han gick bort för tidigt, han blev bara 34 år och hade haft mycket kvar att ge.
Bruno är ingen ny Senna, även om han är nära släkt och heter så. Men han har fått mycket oförtjänt kritik för att bara vara ett namn och stora sponsorer. Jag tycker dock han leverarat och äntligen får en seriös chans i Williams nästa säsong. Kolla när han fick hoppa in för Heidfeld, att kvala in som sjua i en bil han aldrig kört innan på ett regnblött Spa är mäktigt, före sin stallkompis Petrov som kört ett tag dessutom. Så visst finns det potential.  :)

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #13 skrivet: februari 02, 2012, 10:42:50 »
Jag rekommderar filmen "Senna" om Ayrton Senna som kom 2010. Mycket sevärd och välgjord.  :)

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
Formel 1
« Svar #14 skrivet: februari 19, 2012, 18:08:11 »
Ännu en förare med kontrakt skickad. Jarno Trulli är ersatt av Vitalij Petrov hos Caterham.
Bra eller dåligt? Både och, Jarno har inte direkt rosat marknaden de sista åren och mest gnällt på sin bil, men Petrov är inte direkt något underbarn han heller och jag förmodar att några tunga sponsorer och Bernie Ecclestone (jobbar hårt för ett ryskt GP) jobbat bakom kulisserna.

F.ö. har första testveckan körts. Första dagen var (häpp!) Kimi Räikkönen snabbast i sin nya Lotus. Test är test och inget direkt att lita på, men det var ändå en stor överraskning att Kimi var snabbare än hela gänget den dagen.  :)

Reklampartners