0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Trevligt med fler ljudnördar på forumet, har själv en Denon AVR4310 som får lite extra hjälp av ett par Advantage (Bladelius) S150 att driva en uppsättning Canton Ergo och i sovrummet har jag en Sansui AU-G90X från -84 ihop med ett par Kirksaeter från samma år.Tycker dock det är väldigt smidigt att kunna styra både bild och ljud genom recievern i hemmabion då jag har lite olika källor, MacMini, Playstation.
Jag tror dock att du kanske är stråt vassare än jag. Jag tycker det är kul, men är inte riktigt uppe på nörd-nivå. Har dock alltid verkligen gillat Audio Pros ljud och design från kring milleniumskiftet, de var först med pianosvarta högtalare och även om deras bas inte är så kontrollerad som många entusiaster vill, så är den härligt fet. Jag har faktiskt Audio Pro på två anläggningar - sovrummet/utvecklingsrummet har en Black Diamond med Image 11 och två Subwoofers: B2.27 tillsammans med en vit B1.40. Den ljusblå dioden som glimmar i mörkret och basen som rullar på - det är mysigt både vid film och musik tycker jag. I vardagsrummet är det Blue Diamond med Black Pearl och Black Vector. I gillesstugan i källaren är det en uppsättning Yamaha RS-555, RS-333, RS-222 och deras Subwoofer YST-SW315 i pianlolackI alla rummen har jag kopplat datorer till receivern (en MacMini, en Asus VivoPC, en Acer 8859) två via tos-link och i den tredje via 3.5mm-toslink.Jag håller med om att det är praktiskt med HDMI, och ett tag trodde jag nästan att det var ett måste. Innan jag förstod att det inte behövs, vilket var en glädje för mig eftersom jag upptäckt att jag tycker mina äldre receivers spelar ett fetare ljud än de nya, heldigitala receivers som numera inte bara är receivers utan även försöker vara lite dator (fast med väldigt primitivt GUI eller OSD än så länge, enligt mig).Det är kul med retro-ljud. Jag har en gammal original, den första Hitachis bergsprängare också - en TRW-9150. Den verkar ha blivit mer värd. Dyrare nu som begagnad än den var som ny i början av 80-talet.
Porschen är rätt oduglig som bil när det gäller att transportera saker (och folk) så jag köpte en bil till som kommer att fungera bra i vinter också.