0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mormors gamla fina Audi 80 som hon och morfar köpte ny 1989 när jag var tretton år! 14400 mil har den gått och den är otroligt välhållen, den enda rost jag hittat finns på dragkroken och lite sådant där ytligt på en del chassie och bromsdelar undertill. Det är ingen speciellt kul bil att köra men för mig har den ett väldigt högt emotionellt värde. Jag har nästan ångest över att kunna fortsätta hålla den i så fint skick...
Lär ju inte finnas många sådana kvar i det skicket och med så få mil på mätaren. Kanske ett putsobjekt istället för året runt bil?
Läckert, väl värd att bevara. Speciellt när du har så starka emotionella band till den.Med vänlig hälsningThomas
Haha, min ångest över att kunna bevara den fin blev genast en bit större. Men helt seriöst går jag redan nu och funderar på en vinterhäck och/eller en seriös rostskyddsbehandling. Men är det hållbart att ha två avställda hobbyfordon, var ska jag ha (den ena av) dem? Ett i-landsproblem, men ändock ett problem.
Min mor hade en Audi 80 1.8s 1987 med förgasarmotorn när jag tog körkort. Den växellådan hörde inte riktigt hemma i den bilen kändes det som, om jag minns rätt så hade man nästan 100 km/h på tvåans växel vid rödmarkeringen och under 140 var det knappt lönt att ha i femman. Men en skön bil att köra om man inte hade alltför bråttom, 90 Hk gör ju ingen räser direkt.