Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tuning av Diesel räcers  (läst 20145 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« skrivet: januari 05, 2012, 11:17:11 »
Är det ingen mer än jag här inne som kör bmw diesel  som vill ha liter mer ös och bättre bränsle ekonomi  8) ;D
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad offfroad

  • Fullt Medlemskap
  • ***
  • Antal inlägg: 39
  • Karma: +1/-0
Tuning av Diesel räcers
« Svar #1 skrivet: mars 03, 2012, 19:39:45 »
jag är intresserad
BMW 525 TDS E39 / buggyn

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« Svar #2 skrivet: mars 03, 2012, 22:28:48 »
jag är intresserad

hehe ja du har ju fått lite tips av mig  8)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Tuning av Diesel räcers
« Svar #3 skrivet: mars 03, 2012, 23:50:43 »
Det är rätt bra att komma till BMW träff eller hur offfroad. Välkommen på bimmerpower föresten.  ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad offfroad

  • Fullt Medlemskap
  • ***
  • Antal inlägg: 39
  • Karma: +1/-0
Tuning av Diesel räcers
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2012, 11:50:28 »
tack!
BMW 525 TDS E39 / buggyn

Utloggad klot1

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Tuning av Diesel räcers
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2012, 21:03:03 »
Klart man vill det.
Men är så otroligt lite information om priser och vad som behöver göras, förutom chip.

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« Svar #6 skrivet: maj 03, 2012, 21:12:59 »
Klart man vill det.
Men är så otroligt lite information om priser och vad som behöver göras, förutom chip.

skicka mig pm me va du har för önskemål  8)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad ducc

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
  • Helt såld på Diesel POWER! 325d E91 +300HK +600NM
Tuning av Diesel räcers
« Svar #7 skrivet: augusti 24, 2012, 21:12:34 »
Jag har en 325d -10 med steg 2 och beställt downpipe från Ferrita idag..
Har du nått mer tipps när man ändå håller på??  ::)
Finns det nått skönare än vridet på en treliters diesel 6:xa?

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« Svar #8 skrivet: augusti 26, 2012, 10:14:46 »
Hej du

Enn sport system är att föredra samt att byta ic är inte helt fel

Nästa steg är ett vatten/meth kit :)

Säg till om du har mer frågor alt vill best ett vatten/meth kit

och kolla på ic på KLracing
 8)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad ducc

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
  • Helt såld på Diesel POWER! 325d E91 +300HK +600NM
Tuning av Diesel räcers
« Svar #9 skrivet: augusti 26, 2012, 20:08:04 »
Kommer att sätta på en frontmonterad IC samt ta bort astma filtret på min bil.
Är inte ute efter hiskeliga effekter kommer bli nöjd med allt över 300 busar i min bil.
Känns aningen oroande om det blir förmycket vrid, hoppas den manuella lådan pallar men de vi får se  ::)
Finns det nått skönare än vridet på en treliters diesel 6:xa?

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« Svar #10 skrivet: augusti 26, 2012, 20:10:08 »
Kommer att sätta på en frontmonterad IC samt ta bort astma filtret på min bil.
Är inte ute efter hiskeliga effekter kommer bli nöjd med allt över 300 busar i min bil.
Känns aningen oroande om det blir förmycket vrid, hoppas den manuella lådan pallar men de vi får se  ::)

Japp optimera me förstånd :)
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Tuning av Diesel räcers
« Svar #11 skrivet: augusti 26, 2012, 20:50:40 »
Är det ingen mer än jag här inne som kör bmw diesel  som vill ha liter mer ös och bättre bränsle ekonomi  8) ;D

Eftersom du är en representant för VTECH här på forumet så skulle jag vilja veta hur avgastemperaturen påverkas av "optimeringen"?

Hur mycket hamnar rail-trycket på som max med ert trim? Vad säger tillverkaren av insprutningspumpen är maximalt tryck?

På vilket sätt blir förbrukningen lägre? -För att man ljuger railtryckssignalen och färddatorn får ett felaktigt värde eller är ert system annorlunda?  ;)
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad ducc

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
  • Helt såld på Diesel POWER! 325d E91 +300HK +600NM
Tuning av Diesel räcers
« Svar #12 skrivet: augusti 26, 2012, 21:06:15 »
Jag kan tala för min bil med steg två.
Min bil går billigare med steg 2 V-tech, har kört 2000 mil så lite kött på benen har jag  :)
Räknar ut min förbrukning och den stämmer bra med vad färddatorn representerar...
Läser på din post att man "lurar" men hur kan man göra det med seriellprogramering syftar du på en sån box..?
Finns det nått skönare än vridet på en treliters diesel 6:xa?

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
Tuning av Diesel räcers
« Svar #13 skrivet: augusti 26, 2012, 21:28:20 »
Jag kan tala för min bil med steg två.
Min bil går billigare med steg 2 V-tech, har kört 2000 mil så lite kött på benen har jag  :)
Räknar ut min förbrukning och den stämmer bra med vad färddatorn representerar...
Läser på din post att man "lurar" men hur kan man göra det med seriellprogramering syftar du på en sån box..?

Man kan göra precis vad man vill med seriell programmering ;-) Med en box så är det fråga om signalmanipulering.  -Inget ont i det, och det finns i diverse former och varianter här, allt från rena resistorer på railtrycksgivaren till mikroprocessor-styrda enheter som manipulerar bränslemängd, insprutningstiming och laddtryck, kamaxelvinklar m.m.

Jag vet inte vad steg 2 V-tech innebär, -är det bara mjukvara?

Jag ställer frågorna för att jag är nyfiken, inte för att anklaga någon för något.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Dieselkungen

  • Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 931
  • Karma: +18/-0
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Tuning av Diesel räcers
« Svar #14 skrivet: augusti 26, 2012, 21:32:49 »
Jag kan tala för min bil med steg två.
Min bil går billigare med steg 2 V-tech, har kört 2000 mil så lite kött på benen har jag  :)
Räknar ut min förbrukning och den stämmer bra med vad färddatorn representerar...
Läser på din post att man "lurar" men hur kan man göra det med seriellprogramering syftar du på en sån box..?

Jag syftar på en såkallad effekt box en seriell programering är inte ens jämnförbart
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

 

Reklampartners