Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
juli 11, 2025, 18:31:02
Startsida
Forum
Hjälp
Kalender
Media
Logga in
Registrera
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Övriga diskussionsforum
»
Allmänna diskussioner
»
Blogg och Medlemspresentationer
»
CarpeDiems blogg
Nyheter
Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
16
Gå ned
Författare
Ämne: CarpeDiems blogg (läst 71990 gånger)
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1168
Tyskbils-tok :P
CarpeDiems blogg
«
Svar #105 skrivet:
juni 17, 2012, 15:41:46 »
Dags att uppdatera bloggen
I helgen gjorde man inget speciellt, var bara hemma för det fanns inget att göra helt enkelt. Speciellt när man saknar bil så är det ännu värre. Tar en dag i taget iallafall. Fixade klart mina matte uppgifter som ska lämnas in imorgon bitti. Det är inte mkt tid kvar heller utav förlängningskursen och därmed kommer jag inte få godkänt i matte A, pratade med min lärare om det i fredags vilket betyder att jag måste på komvux i höst. Riktigt surt men det är bara att bita ihop. Behöver inte gå till skolan varje dag eftersom det är bara 1 kapitel kvar för min del. Matte läraren sa att jag kan bli klar på en månad om man jobbar snabbt, annars ungefär 2 månader så det blir nog inga problem. Som sagt, målet att hitta ett jobb efter sommaren finns kvar så har fortfarande hopp
Mvh/CarpeDiem
Loggat
BMW - När du älskar att köra
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #106 skrivet:
juni 21, 2012, 01:00:15 »
Fick ett sms av polisen igår eftermiddag, mitt nya pass är klar så ska åka dit imorgon förmiddag och hämta ut den
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #107 skrivet:
juni 22, 2012, 17:51:19 »
Hämtade ut nya passet igår eftermiddag hos polisen. Är inte nöjd med bilden, men gjort är gjort
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Davve
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1586
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #108 skrivet:
juli 03, 2012, 22:10:49 »
Citat från: CarpeDiem skrivet juni 22, 2012, 17:51:19
Är inte nöjd med bilden, men gjort är gjort
Fåfängd?
Loggat
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 // Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88
Galant turbo
Moderator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1049
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #109 skrivet:
juli 03, 2012, 23:40:22 »
Citat från: Davve skrivet juli 03, 2012, 22:10:49
Fåfängd?
Haha!
Man ska inte bry sig så mycket om hur man ser ut på sådana här foton. -Verkligheten är oftast värre.
Jag vart tvungen att uppdatera mitt körkort (igen) tidigare i år. Jag skickade då in ett foto från senast jag tog ett passfoto, -7 år sen.
Så när mitt nuvarande körkort går ut kommer jag vara 17 år äldre än killen på fotot.
Jag kan komma undan med det för jag ser ut som en barnrumpa än idag och det verkar inte förändras.
Loggat
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #110 skrivet:
juli 05, 2012, 18:37:19 »
Då har man ett par dagar på sig kvar tills jag ska åka med min mor till Kairo. Kom hem från Stadium för en timme sen, köpte ett par sandaler för 249:- vilket är ett bra pris
Kameran är inte laddad så ska fixa ett par extra laddbara batterier. Batteri laddare är ett måste inför semester utomlands hehe
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #111 skrivet:
juli 05, 2012, 23:11:02 »
Om du har tillgång till en dator får du berätta lite om vad du gör.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #112 skrivet:
juli 07, 2012, 14:58:59 »
Fick veta idag att jag ska åka utomlands ikväll och inte imorgon som jag trodde
Sitter och käkar pizza just nu, är proppmätt men kommer käka igen när jag ska förbi till min mor. Hursomhelst, flygplanet avgår kvart i 9 ikväll och destinationen är Antalya. Har packat och är förberedd inför resan. Om jag har tillgång till en dator i Kairo så ska man uppdatera men lovar ingenting. Vi får se om jag lyckas ladda in bilderna direkt till bloggen också, eller så tar jag det när man kommer tillbaka från Kairo
Önskar alla på bimmerpower en trevlig sommar
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #113 skrivet:
juli 07, 2012, 15:51:14 »
Tacka det samma! Trevligt semester
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #114 skrivet:
juli 16, 2012, 14:30:18 »
Då är man hemkommen från Kairo, riktigt lång resa tillbaka alltså. Berättar mer vid ett annat tillfälle hehe
Tyvärr måste man dock meddela att i all stress så glömde jag att ta med kameran så det blir inga bilder alls
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #115 skrivet:
juli 16, 2012, 15:44:22 »
Redan tillbaka?
Välkommen hem!
Sund att du glömde kameran, vi säkert missar många fina bilder.
Loggat
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #116 skrivet:
juli 20, 2012, 02:34:42 »
Dags att uppdatera bloggen
Har inte hänt så mkt sen jag kom tillbaka från Egypten. Kollade i kylskåpet och det fanns knappt nån mat hemma så åkte iväg til Willys och handlade, åkte hem och tog in varorna. Fortfarande arbetslös vilket suger men har fortfarande hopp om att hitta ett jobb efter sommaren. Jag vill verkligen jobba på en verkstad, har kämpat mkt för att kunna utbilda mig till personbilsmekaniker. Drömmen är att kunna hitta ett garage, verktyg osv och kunna meka på fritiden också men det kommer så fort ett arbete är ordnad
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #117 skrivet:
juli 20, 2012, 09:25:45 »
Synd att vi inte får några bilder, vi får väl vänta med Berättelsen om hur du hade det.
Loggat
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #118 skrivet:
juli 28, 2012, 17:04:38 »
De senaste dagarna har jag sökt jobb men det är väldigt svårt att få, de tar inte emot praktikanter heller och vill endast ha erfarna mekaniker (upp till 10 år) så jag vet inte vad man ska göra. Helt rastlös om dagarna. Än så länge har man inte tappat hoppet men börjar tveka om man nånsin kommer kunna hitta ett arbete, känns som att det var "wasted of time" för att ha pluggat på fordonskursen. Som sagt, jag vet inte vad man ska göra
*Suck*
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Galant turbo
Moderator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1049
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #119 skrivet:
juli 28, 2012, 18:23:22 »
Den optimala profilen för en arbetsgivare är någon som är runt 20år, 5års högskoleutbildning och 10års arbetslivserfarenhet. Det finns givetvis ingen sån person...
"Kraven" som sätts av en arbetsgivare är medvetet satt lite högt, detta för att sålla ut den stora massan. -Sök allt du kommer över som är rimligt nära det du vill göra. Även om du inte uppfyller alla "krav".
Att få ett jobb via annons, eller via arbetsförmedlingen idag är väldigt svårt. Det är alltid bäst att åka runt själv och prata direkt med dom firmor man vill jobba på. Dom flesta jobben tillsätts utan arbetsförmedlingen.
Loggat
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86
Skriv ut
Sidor:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...