Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Widells bilplåt Västerås (Varning!)  (läst 11824 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
Widells bilplåt Västerås (Varning!)
« skrivet: augusti 16, 2011, 08:47:19 »
http://www.widells.se/

Reviderat betyg. Fick lite smolk i bägaren vid senaste inlämnandet av min bil. Resultatet kan bli bra men det ska man inte räkna med i första taget. Syna arbetet noggrant är mitt råd, tyvärr.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Clubsport

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 6
  • BMW 335i E90 2009
SV: Widells bilplåt Västerås
« Svar #1 skrivet: augusti 17, 2011, 07:56:38 »
Dom är jäkligt bra att ha och göra med och aldrig sura miner när man inte är nöjd.
Hade en påtaglig nyansskillnad efter att dom fixat min stötfångare efter en diskret träff på ett rådjur i 50 knyck. Dom gjorde om arbetet utan att strula.
Mycket nöjd dom andra tre ggr jag haft bilen hos dom. Det enda man kan klaga på är väntetiden men så blir det när man är poppis hos folk..

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: Widells bilplåt Västerås
« Svar #2 skrivet: augusti 17, 2011, 08:24:40 »
Ofta är det bättre att vänta och får det rätt gjort än att köra till en som ta dig med det samma och därefter återkomma flera gånger.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Widells bilplåt Västerås
« Svar #3 skrivet: april 14, 2012, 22:25:02 »
Kanske dags för en återkoppling efter min skadereparation hos dem. Se följande länk för en närmare beskrivning av hur de jobbar (sid 3):
http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=4025.0

Kan tyvärr inte rekommendera dem i nuläget. Detta är baserat på mina erfarenheter från denna verkstad. Är övertygad om att de lyckas få till det rätt i många fall, men för mig gick det inte som det var tänkt. Att man leverar bilar med resultatet ovan visar på en skrämmande låg yrkesstolthet enl. mig.

Varje lackerad yta hade defekter. Framskärm (helt ny), vänster framdörr samt höger bakdörr. Under list vänster fram var det mycket grov lack, man kände apelsinsmaken från långt håll. Har även hittat rinningar på vänster bakdörr. Vidare ser man att underarbetet inte är ordentligt utfört på vissa ytor.

Vet att bilen börjar bli till åren men att bilen ser sämre ut än innan är inte vad jag förväntade mig.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Widells bilplåt Västerås
« Svar #4 skrivet: april 14, 2012, 22:46:24 »
Det där ser verkligen inte bra ut, kvittar hur gammal bil man lämnar in. Man skall få arbete i toppklass om inget annat är överenskommet.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Widells bilplåt Västerås
« Svar #5 skrivet: april 14, 2012, 23:19:41 »
Ja, man tycker det.

Bilderna ovan är efter första försöket.  Innan det åtgärdade detta beskrev jag skriftligen i detalj vad jag ansåg var felaktigt, bifogade även en mycket överskådlig bild över alla problemområden. Dock utförde de en selektiv bedömning där enklast möjliga utväg var målet.

Det verkstäderna inte verkar förstå är att det tar onödig tid och ork (ta ledigt från jobb vid inlämning och ordna med skjuts osv) när det ska fuskas hela tiden. För båda parter dessutom då de är tvungna att boka in bilen igen osv.
De hoppas väl på att folk i allmänhet inte orkar bry sig. Och bara de får betalt av försäkringsbolagen så...
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Widells bilplåt Västerås
« Svar #6 skrivet: april 15, 2012, 06:57:41 »
Manen som lackerade din bil har inte mer kompetans än en prao-elvespm är direkt ut från ingenstans.
Är detta efter andra gången som du lämnade bilen?
Jag skulle gå en tredje gång och kräva en ny lackering med tillrätelse av det som var fel. >:(
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Widells bilplåt Västerås
« Svar #7 skrivet: april 15, 2012, 07:35:40 »
Nej, bilderna är efter första tillfället. De åtgärdade det mest uppenbara. Jag är fullt medveten om att alla kan göra misstag, men att då inte se till att slutresultatet blir 100%-igt efter fadäsen ovan är inte professionellt.

På hemsidan står att läsa:

"Vi håller en högre kvalitet än vad kunden kan förvänta sig samt i alla lägen låta kunden bli nöjd."

Vilket gör det hela än mer märkligt.

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
Widells bilplåt Västerås
« Svar #8 skrivet: april 15, 2012, 15:24:35 »
Citera
Vi verkar på ett kostnads effektivt och miljömässigt sätt att reparera fordon åt våra huvudsakliga kunder, försäkringsbolagen, och till viss del återförsäljare som finns i Västerås. Vi håller en högre kvalitet än vad kunden kan förvänta sig samt i alla lägen låta kunden bli nöjd .

Var väl en lite tveksam meningsuppbyggnad där också, inte för att det spelar någon roll för kvaliteten på arbetet men jag brukar alltid vara lite extra vaksam mot företag som inte använder korrekt språk på sin hemsida. Det är inte svårt att skriva riktigt, oavsett man har Svenska som andra språk eller inte. Gör man en sida som ska representera företaget så kan man väl lägga lite energi på att få till det rätt också. Behöver inte kosta något att få någon som korrekturläser och rättar till  särskrivningar och andra småfel.

Misstag och fel kan alla göra, jag gör det dagligen
:) Men för att kunden ska bli nöjd så ska slutresultatet vara bra. Det är det som är viktigt, men tragiskt nog missar många företag den biten.   
Citera
De hoppas väl på att folk i allmänhet inte orkar bry sig. Och bara de får betalt av försäkringsbolagen så...
Ja, där är en stor del av problemet. De flesta bryr sig inte, och företagen kommer ofta undan med ett undermåligt jobb. Troligen lönar det sig, då detta verkar vara väldigt vanligt. Det är kusligt många historier som din man hör, men väldigt sällan några positiva avslut.

Bra att sånt  här kommer fram i.a.f!

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad kibatronic

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Widells bilplåt Västerås, aldrig mer.
« Svar #9 skrivet: mars 13, 2014, 10:05:04 »
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men...Har lämnat in bilen två gånger och båda gångerna har kvalitén på arbetet varit minst sagt bristfälligt.
Första gången lämnades bilen in för omlackering av bakluckan.
Efter det slutade defrostern på bakrutan att fungera.
Personalen har alltid varit vänliga men den efterföljande felsökningen gav inga svar och defrostern är fortfarande ur funktion.
Några månader därefter insisterade försäkringsbolaget att bilen skulle lämnas in på Widells för omlackering av kofångare bak efter en parkeringsskada.
Sambon var inte uppmärksam när hon hämtade ut bilen och upptäckte tyvärr inte att den inre skärmen av plast har man klämt felaktigt fast så att den skaver mot ytterskärmen (se bild).
Återigen var personalen vänlig och lovade att åtgärda felet men problemet ligger inte där, utan att man har total avsaknad av kvalitetskontroll.
Jag kommer aldrig mer lämna in bilen hos Widell's och avråder alla andra från att göra det samma.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Widells bilplåt Västerås (Varning!)
« Svar #10 skrivet: mars 13, 2014, 10:59:49 »
Alltid bra att veta hur bra eller dåligt jobba ett företag.
Tack för vårningen. ;)

Reklampartners