Hade gått runt 12500 mil när jag köpte den. Har nu rullat runt 17700 mil. Nu senast återfick bilen en del av sin fornstora glans när de främre stötdämparna blev utbytta. Nya fjädrar och precis allt annat som hör till blev också bytt naturligtvis. Vidare är alla stag utbytta i framvagnen och med de nyligen utbytta styrstagen (inkl. parallellstag) i kombination med en fyrhjulsinställning är bilen en fröjd att köra. Lät Urbig på Urbig Trading i Köping utföra fyrhjulsinställningen. Han använder sig av Beissbarth-utrustning (bra prylar), rekommenderas mao.
Tilläggas bör att han fick den tunga uppgiften att montera fjädrarna på de nya fjäderbenen och för de som inte har sysslat med detta tidigare kan jag upplysa om att det är rejäla doningar till E38:an. Krävs mycket kraft för att pressa ihop dem. Allt fortlöpte väl dock.
Bilen har jag låtit rostskyddsbehandla (Mercasol) på Börjes rostskydd i Västerås. Namnet till trots är de riktigt kunniga inom sitt område.
Tefcar-behandlad tidigare, nuförtiden kör jag på egen hand. Blir bäst så.
Nya Zimmermannskivor inkl. ATE-belägg sitter monterade. Vidare är ABS-modulen samt en ABS-givare utbytta genom åren. Boxen renoverad, finns separat tråd att läsa för den som är intresserad:
http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=228.msg1876#msg1876Naturligtvis har man åkt på det sedvanliga vevhusventilationsstrulet, hände i vintras med olja som letade sig ut på fel ställe (med rökutveckling som följd). Åtgärdat med cold climate-prylar nu.
Oljan i automatlådan har jag låtit byta ut på JoSpeed/Chipdepån i Västerås. Ska dit igen för ett byte till är det tänkt. Svårt att få ut allt iom att det fastnar i convertern osv.
Till våren blir det nya ballongdäck till originalfälgarna.
Suktar eftern en faceliftad E65, men samtidigt är jag mycket nöjd med denna vagn. Kör nog vidare ett tag till och väntar på att priserna faller än mer.

Mycket bra familjebilar är det allt. Får in syskonvagn (med plats för annat också) i bagageutrymmet och skrymmande bilstolar i baksätet, utan att man behöver sitta som en kratta i framsätet. En förlängd variant hade inte skadat dock. Att köpa kombi bara för att man har barn är således inte nödvändigt.
Bättre bilder kommer. Sitter för övrigt vita blinkers på nu.