Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Strong-flex bussningar  (läst 5455 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Strong-flex bussningar
« skrivet: februari 27, 2011, 11:04:15 »
www.strong-flex.eu
Billiga polyuretan-bussningar i två olika hårdheter, stort sortiment! Jämför man med powerflex handlar det om ungefär halva priset.  :) Powerflex kan inte heller jämföra sig med den hårdare varianten i hårdhet, så är man ute efter "hardcore" bussningar så går powerflex bort i alla fall... Hårdare (90Sha) än så här finns inte på denna sidan delrin och aluminium.
Jag hittade detta företag via ebay.de, men bifogar en direktlänk istället. Precis som på ebay handlar man via Paypal.
Detta är ett polskt företag och jag har hittills handlat en gång. Enda "problemet" är att jag inte fick dem till leveransadressen (jobbet) utan de kom hem istället. Jag kommer inom snar framtid handla igen, måste komplettera med en diffbussning.
Vad gäller passform kan jag ännu inte uttala mig då jag inte monterat ännu men jag kollade på rejsa.nu innan jag beställde och det ska inte vara några kontigheter.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
SV: Strong-flex bussningar
« Svar #1 skrivet: april 07, 2011, 16:37:46 »
Har nu monterat bussningarna jag köpte. Inga större problem och inte värre än att montera originalbussningar. I mitt fall (och det gäller E30 och Z3 också) så är ett hett tips att kapa av ca 3mm på längden på båda halvorna på bärarmsbussningarna. De sitter nämligen så tight monterade att de deformeras och växer, och de kan bara växa på längden, blir lite för mycket för att sedan kunna trycka ner dem i bärarmarnas fästen på bakaxelbalken. Så kapa dem lite!
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #2 skrivet: april 07, 2011, 22:02:05 »
Intressant att du delar med dig av hur det gått. Verkar vara prisvärda prylar, du får återkomma med hur du upplever dem längre fram.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2011, 10:39:16 »
Intressant att du delar med dig av hur det gått. Verkar vara prisvärda prylar, du får återkomma med hur du upplever dem längre fram.

Mvh:
Thomas
Någon hållbarhet kan jag inte uttala mig om ännu men nog är bilen betydligt styvare, hela bilen är mycket mer direkt och känslig. Trevligt på en trackday-toy.  :) En bi-effekt är att allt ljud från bakaxeln fortplantar sig mycket tydligt. Så montera inga styva bussningar på era komfortracers.  ;)

Reklampartners