Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varning för Cybox Exhausts (passform bl.a.).  (läst 2966 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Varning för Cybox Exhausts (passform bl.a.).
« skrivet: oktober 13, 2010, 13:49:39 »
Varning för Cybox Exhausts på engelska ebay! http://stores.ebay.co.uk/cybox-exhausts
Jag köpte en rostfri halvsats av sporttyp med fullflödesdämpare till min Compact av dessa. Superbra pris och inga konstigheter med leveransen, men där är det positiva slut, med råge!
Usel passform, fick kapa i bakkjolen för att ens ha en chans att få det på plats.
Inga gummi-upphängningar med som lovades.
Men det värsta var väl att flänsen mot katalysatorn var alldeles för liten. BMW´n ligger efter kat på ca 2.5", men det nya avgaset var 2" hela vägen. Jag fick skära av den gamla flänsen och svetsa dit denna gamla rostiga del på ett sprillans rostfritt. Inte så kul.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
  • Kön: Man
SV: Varning för Cybox Exhausts (passform bl.a.).
« Svar #1 skrivet: oktober 13, 2010, 13:54:44 »
Bra varning, Davve...!!

gladiatör

• Gäst
SV: Varning för Cybox Exhausts (passform bl.a.).
« Svar #2 skrivet: oktober 13, 2010, 14:03:34 »
Mycket irritrande när man beställer från eBay och delar inte passar som det ska.
Ibland kan man fråga sig var delar kommer ifrån.

Reklampartners