Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vad är det som gör dig förbannad just nu?  (läst 9274 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • Kön: Man
  • <>
SV: Vad är det som gör dig förbannad just nu?
« Svar #30 skrivet: augusti 19, 2010, 19:10:29 »
Att det är fullkomlig mygginvasion just nu. Går fasen inte att vara utomhus!
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #31 skrivet: augusti 19, 2010, 19:51:15 »
Att det är fullkomlig mygginvasion just nu. Går fasen inte att vara utomhus!

Har du flyttat ut på landet, Andreas?

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #32 skrivet: augusti 24, 2010, 18:46:08 »
Att semestern är slut är en sak, men jag VILL INTE höra om hur bråttom det är med allting när jag nu är tillbaka på jobbet, jag kan inte jobba fortare för det.  >:(
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #33 skrivet: augusti 24, 2010, 19:13:35 »
Att semestern är slut är en sak, men jag VILL INTE höra om hur bråttom det är med allting när jag nu är tillbaka på jobbet, jag kan inte jobba fortare för det.  >:(
Det ska du inte göra eller, om det är mycket att göra, de ska se till att ta in mer folk, det är inte för att man har haft semester att man ska jobba fortare när semester är slut.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #34 skrivet: augusti 24, 2010, 19:21:05 »
http://st.nu/ekonomi/1.2273165-stt-emtec-tvingas-varsla

Jag jobbar i motorlaboratoriet där och är troligt en av dom som blir arbetslös, efter 7år på den firman :(

Det gör mej lite förbannad...
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • <>
« Svar #35 skrivet: augusti 24, 2010, 20:39:51 »
Har du flyttat ut på landet, Andreas?

Nejdå, bor fortfarande i samma hus strax utanför Stockholm. Men sista dagarna när regnet kommit efter värmen så har myggpopulationen gått i taket. Kom just in efter att ha monterat 2st utelampor. Fick säkert 20 myggbett :(
//Lövet

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #36 skrivet: augusti 24, 2010, 20:50:41 »
Det ska du inte göra eller, om det är mycket att göra, de ska se till att ta in mer folk, det är inte för att man har haft semester att man ska jobba fortare när semester är slut.
Grejen är ju att man märker själv när det är mycket, det är bara så enormt irriterande när cheferna springer och stirrar upp folk. Jag har en hög stresströskel, så på den punkten bryr jag inte mig så mycket. Det är liksom principen jag hänger upp mig på, att jaga upp folk när de redan gör vad de kan, och många gånger mer därtill. Tyvärr finns det alltför många källor till irritation på mitt arbete just nu som gör att jag funderar på att söka mig vidare. Det känns bara så synd när jag trivs så oerhört bra med de andra som jobbar där.

Bra tråd det här, det blev lite terapi av det hela.  ;)

http://st.nu/ekonomi/1.2273165-stt-emtec-tvingas-varsla

Jag jobbar i motorlaboratoriet där och är troligt en av dom som blir arbetslös, efter 7år på den firman :(

Det gör mej lite förbannad...
Det har du all rätt att vara. Känns orättvist att ligga i riskzonen efter 7 år. Själv är jag oerhört tacksam att jag slutade på mitt första arbete, hade jag varit kvar där förra året hade jag åkt trots att det då skulle ha varit det tolfte året!  :o
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • <>
« Svar #37 skrivet: augusti 25, 2010, 11:53:04 »
Tyvärr så är det inte helt ovanligt att man måste säga upp folk när omsättningen halverats på 3 år: http://allabolag.se/5562052927
//Lövet

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #38 skrivet: oktober 20, 2010, 14:10:02 »
I morse var det en mopedförare som drog av min vänstra backspegel på Golfen. Jag hade parkerat Golfen utanför boxningsklubben där jag tränar på morgonen, när jag kom ut såg jag skadan. Två parkeringsvakter blev vittne till det hela och gav ett mycket exakt signalement på mopedföraren och passageraren. Plötsligt dyker mopeden upp på andra sidan gatan. Jag hoppar in i bilen, gör en U-sväng och är snart ifatt dom. Jag prejar mopeden och får tag i både föraren och passageraren. Jag ringer polisen som kommer dit på några minuter. P-vakterna dyker upp och identifierar både föraren och passageraren.

Med andra ord så löser det sig men jag blir förbannad på människor som inte tar sitt ansvar.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #39 skrivet: oktober 20, 2010, 15:43:34 »
Moderna ungdomar som inte vet vad är ansvar, får du ersättning för det?
Bra att du fick hjälp av P vakter med identifieringen, trevliga P vakter ni har i Malmö!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #40 skrivet: oktober 20, 2010, 15:47:43 »
Moderna ungdomar som inte vet vad är ansvar, får du ersättning för det?
Bra att du fick hjälp av P vakter med identifieringen, trevliga P vakter ni har i Malmö!

Jodå, jag får ersättning.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #41 skrivet: oktober 22, 2010, 14:27:23 »
Jodå, jag får ersättning.

Jag har haft kontakt med förarens föräldrar och dom betalar kostnaderna.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #42 skrivet: oktober 22, 2010, 14:34:39 »
  Hoppas att föräldrar ge honom ett rejält lärorikt läxa så att han kan själv tänka rätt på konsekvenser till nästa gång!   ;)

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #43 skrivet: oktober 23, 2010, 09:47:53 »
Härligt kilroy att du lyckades få tag på dem!  :)

Vad som gör mig förbannad just nu är att rörmokaren inte dök upp som lovats igår.  >:(
Först ringde vi efter en annan. Han lovade höra av sig och komma under veckan som varit. Så klart hörde han inte av sig, jag ringde istället honom i torsdags. Nja, typ mitten på nästa vecka fick jag som svar. Då ringde min fru efter en annan rörmokare som lovade att komma igår. Han kom inte. Detta gör att jag inte kan börja lägga golv som jag tänkt i helgen.  >:(
Det som ändå blir lite roligt av detta är att vi spelar ut dem mot varandra, först på plats vinner och får betalt så att säga.  ;)

Utloggad Mercury

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
  • Antal inlägg: 28
« Svar #44 skrivet: oktober 23, 2010, 14:42:58 »
Var in på byn och beställde en givare till bilen i onsdags, flickvännen hämta ut den på fredagen och när jag tittar på den har jag fått fel. Fick inte lämna tillbaka den heller eftersom att jag beställt den...
Men det är ju inte ens en sån som jag beställt... alla skyllde på varandra när jag ringde, och sa tillsisst att jag inte fick lämna den i retur...
Faan va less man kan bli...  :(

Davve, Jag har gjort samma sak som dig och ringt 2 rörmokare.  ;)
Den första han lova komma så fort han fick tid över sedan ringde jag en till efter 1 månad som lovade samma sak och de va i våras...
Har påminnt båda men de verkar ju va utsiktslöst...  ::)

Men vad som gör mig allra messt förbannad just nu är att jag har fått ryggskott...  >:(
Mvh/Peter

Reklampartners