Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Intresse Poll för en Svensk E31 klubb  (läst 18503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • Kön: Man
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
SV: Intresse Poll för en Svensk E31 klubb
« Svar #30 skrivet: oktober 19, 2010, 10:45:28 »
Haha jag får det inte som jag vill, jag måste ta hänsyn till frun  ;D

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #31 skrivet: oktober 20, 2010, 21:41:30 »
Jag har börjat snickra hemsida också...Tar lite tid när man samtidigt ska jobba och renovera hus...men det är strax klart med ett utkast..

Vi ser fram emot hemsidan!

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #32 skrivet: oktober 20, 2010, 23:24:35 »
Haha jag får det inte som jag vill, jag måste ta hänsyn till frun  ;D

Känns bekant på något sätt... :D

Hoppas du får din vilja igenom på andra plan iaf. Kanske när det gäller vagnparkens utbud, vilket inte är fy skam.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Helmut S.

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 157
« Svar #33 skrivet: november 01, 2010, 12:12:02 »
Ligger en länk på förstasidan till clube31. Men det är inget som har med er sida att göra...eller?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #34 skrivet: november 01, 2010, 12:58:52 »
Det stämmer som du säger, Helmut S, clube31 länk som finns på Home sida är bara som andra länkar till olika BMW forum därmed inte har någonting att göra med bimmerforum ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Helmut S.

• Senior
  • BMW Senior Medlem
« Svar #35 skrivet: november 01, 2010, 13:06:19 »
Tänkte mest på den hemsida BMW-båstad håller på att snickra ihop. Om den kanske finns tillgänglig redan nu....men den på förstasidan verkar vara en internationella clubE31.com...club31.se blir svenska versionen. Började bara fundera när jag såg länken om det var den nya sidan som låg uppe.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #36 skrivet: november 01, 2010, 13:41:54 »
Den hemsida Bmw-Båstad håller på att snickra ihop är en sida för sig själv, som du kan se, finns inget E31 klubb i Sverige och den som Bmw-Båstads håller med inte är riktig klart än, vi hoppas att det kommer att gå bra för honom att utveckla den sida och att den kommer att finnas med på bimmerforum.
Bmw-Båstad kommer säkert snart med ytterligare upplysningar. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Helmut S.

• Senior
  • BMW Senior Medlem
« Svar #37 skrivet: november 04, 2010, 21:18:19 »
OK, tack för det.

Utloggad Europameister

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 7
« Svar #38 skrivet: november 08, 2010, 16:50:05 »
Då kommer en liten uppdatering, stadgar osv är inskickat för några veckor sedan så vi väntar bara på "regbeviset". Steg 2 kommer att sätta ihop ett utskick till alla 8-ägare där vi presenterar vad, hur och varför i samband detta kommer det att finnas en hemsida med info om klubben.

Vår ambition är att komma med på 8er.org där det redan finns ett skandinaviskt forum för att inte nämna resten av klotet. Kompetens, nätverk, arrangenmang mm på ett ställe. Man behöver inte äga en 8a för att regga sig där.

mvh Daniel

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #39 skrivet: november 08, 2010, 17:19:09 »
Då kommer en liten uppdatering, stadgar osv är inskickat för några veckor sedan så vi väntar bara på "regbeviset". Steg 2 kommer att sätta ihop ett utskick till alla 8-ägare där vi presenterar vad, hur och varför i samband detta kommer det att finnas en hemsida med info om klubben.

Vår ambition är att komma med på 8er.org där det redan finns ett skandinaviskt forum för att inte nämna resten av klotet. Kompetens, nätverk, arrangenmang mm på ett ställe. Man behöver inte äga en 8a för att regga sig där.

mvh Daniel

Vad betyder det för planerna på att E31-forumet skall ligga på bimmerforum??

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #40 skrivet: november 08, 2010, 20:42:26 »
Det vore som sagt bra med ett förtydligande i frågan.

BMW-Båstad?

Utloggad Europameister

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 7
« Svar #41 skrivet: november 09, 2010, 21:38:56 »
Absolut, så var tanken från början. Men med tiden så inser vi att det inte är någon ide att upppfinna hjulet en gång till. Aktiviteten på BF och AP rörande 8-serien är låg räknat till besökare och inlägg rörande 8-serien. Det som lockar är ett enda stort gemensamt forum för hela europa endast för 8-serien. Ett sådant existerar redan och har en skandinavisk del så varför inte ta del av den?

Ap och Bf fyller redan en bra funktion men finns chansen för oss som klubb att få tillgång 8er.org så ser vi bara vinster för medlemmar och andra intresserade av E31 med tanke på kompetens, intresse, gemensamma träffar och nätverk.

mvh Daniel

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #42 skrivet: november 09, 2010, 22:35:59 »
Låter som ett vettigt resonemang. Lycka till med er nystartade klubb, kommer förhoppningsvis skänka glädje till många E31-ägare framöver.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #43 skrivet: november 09, 2010, 22:55:07 »
Jag inte behöver skriva själv det jag tänker när Gemini redan skrev det.
Lycka till!

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
« Svar #44 skrivet: november 14, 2010, 02:55:12 »
Absolut, så var tanken från början. Men med tiden så inser vi att det inte är någon ide att upppfinna hjulet en gång till. Aktiviteten på BF och AP rörande 8-serien är låg räknat till besökare och inlägg rörande 8-serien. Det som lockar är ett enda stort gemensamt forum för hela europa endast för 8-serien. Ett sådant existerar redan och har en skandinavisk del så varför inte ta del av den?

Ap och Bf fyller redan en bra funktion men finns chansen för oss som klubb att få tillgång 8er.org så ser vi bara vinster för medlemmar och andra intresserade av E31 med tanke på kompetens, intresse, gemensamma träffar och nätverk.

mvh Daniel

Håller tyvärr inte med dig Daniel, forumet du nämner är svårnavigerat, svårt och bli medlem, och fram till i dag är det bara Pelle och jag som har gjort några inlägg i den Scandinaviska delen och forumet blir en klubb för inbördes beundran.

Dessutom så är många forumdelar låsta och det är mycket svårt att deltaga seriöst i debatten. Dessutom så har klubben har ingen kontroll över vad som postas och vem som postar.

Vi gjorde ett försök för något årsedan och ettablera oss där utan resultat. Så för min del är det uteslutet att ha klubbens forum på denna sida du nämner.

Reklampartners