Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Presentation Scoop  (läst 7091 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Scoop

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
  • Antal inlägg: 28
Presentation Scoop
« skrivet: april 16, 2010, 11:35:19 »
Såg först nu att det fanns en presentationssida!

Ronny heter jag, snart 21 år gammal, född och bosatt i Mora med min sambo. Sambon har börjat studera igen, och jag jobbar på Scania verkstad som mekaniker, vilket jag gjort sedan jag slutade gymnasiet. Körde cross i en herrans massa år när jag var yngre, slutade dock när det började bli dags att ta körkort (slutade när ja tröttnade på att göra illa mig  ;D). Köpte min första bil av min bror, en BMW E30 320, riktigt rolig bil, dock var den väldigt VÄLDIGT dyr arr äga när man studerade upptäckte jag.

Sålde den, och på nåt vis gled jag in på Mercedes banan, och har varit där sedan dess, tror jag är inne på min 7e Merca nu, dock är det bara 2 som blivit riktigt brukade, de andra har jag köpt för att göra i ordning och sedan sälja igen :)

Så, åker Mercedes nu oxå. Men känner att det är dags att köpa en lite "nyare" säkrare modell, och då går Mercedes bort, då de verkr ha en rost-förbannelse över sig.. Så började titta runt efter andra modeller att satsa på, och BMW 5 serie verkar vara riktigt bra bilar. Så för att få lite mer kunskap i ämnet BMW registrerade jag mig på det här forumet för att få lite mer kunskap, så räkna med en hel del dumma frågor från mig framöver ;)!

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Presentation Scoop
« Svar #1 skrivet: april 16, 2010, 12:03:28 »
Hej Ronny! Välkommen på bimmerforum. ;)
Alltid trevligt med presentationen, det tar lite tid att hitta rätt på forumet men när man är in då är man som hemma.
Hoppas att du hitta en bra 5 serie
Du ska veta att det inte finns dumma frågor men bara dumma folk som inte våga fråga. ;D
Som sagt, välkommen!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #2 skrivet: april 16, 2010, 12:04:02 »
Välkommen till forumet.

Finns inga dumma frågor förresten, bara att fråga på mao.  :D

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #3 skrivet: april 16, 2010, 12:54:35 »
Välkommen Ronny!!

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: april 16, 2010, 13:12:55 »
BTW, jag har tagit bort bilden i din signatur och lagt den i din tråd istället.

Utloggad Scoop

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
« Svar #5 skrivet: april 16, 2010, 13:40:43 »
Tackar, jag är inte helt haj på hur man lägger in bilder ännu och så, det kommer nog med tiden ;) (även fast ja inte har nå bmw bilder att bju på tyvärr)

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: april 16, 2010, 13:49:48 »
Tackar, jag är inte helt haj på hur man lägger in bilder ännu och så, det kommer nog med tiden ;) (även fast ja inte har nå bmw bilder att bju på tyvärr)

Oavsett vad du behöver hjälp med så finns vi här... ;D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: april 16, 2010, 14:02:25 »
Det är rätt enkelt, du öppna: http://www.glowfoto.com/
Du får en liten ruta där det står: Uppload a Photo
Du väljer storlek brukar vara 400x400, därefter, bläddra, det kommer fram dina bilder, markerar en bild, klick på öppna och du får en text i den lila rutan, tryck på uppload!
Därefter får du en bild fram, höger om bilden har du olika coder, välj BBCODE, markerar texten, kopierar och klistra in på din inlägg, bara när du skicka ditt inlägg får du bilden fram.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Scoop

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
« Svar #8 skrivet: april 16, 2010, 15:39:02 »
Det är rätt enkelt, du öppna: http://www.glowfoto.com/
Du får en liten ruta där det står: Uppload a Photo
Du väljer storlek brukar vara 400x400, därefter, bläddra, det kommer fram dina bilder, markerar en bild, klick på öppna och du får en text i den lila rutan, tryck på uppload!
Därefter får du en bild fram, höger om bilden har du olika coder, välj BBCODE, markerar texten, kopierar och klistra in på din inlägg, bara när du skicka ditt inlägg får du bilden fram.

Den där förklaringen sparar jag tills jag har något vettigt att ladda upp här  ;) tack så mycket!

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #9 skrivet: april 20, 2010, 12:29:04 »
Knappt 21 år och åtta bilar redan! Skönt att jag inte är värst.  ;)

Välkommen!  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad 320iSE90

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 288
« Svar #10 skrivet: april 20, 2010, 21:25:06 »
Vågar man fråga vad du åker för Merca? Gillar dem rejält själv och funderar nästan på en som andrabil vad det lider. Fina bilar helt klart. Men självklart ska du köpa dig en BMW, trots avsaknad av stjärna i fronten åker man hyffsat  :D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: april 21, 2010, 08:31:59 »
Vågar man fråga vad du åker för Merca? Gillar dem rejält själv och funderar nästan på en som andrabil vad det lider. Fina bilar helt klart. Men självklart ska du köpa dig en BMW, trots avsaknad av stjärna i fronten åker man hyffsat  :D

Man åker Mercedes, man kör BMW! ;D

Utloggad Scoop

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
« Svar #12 skrivet: maj 09, 2010, 11:52:25 »
Haha, nej du är då inte värst ;) kan säga att min första bil köpte jag när jag var 18, när jag fick körkortet. Anledningen är väl att jag köpt typ 6 utav dem (mercor) och fixat upp dem lite, sedan sålt dem ofta med god vinst. Påpekar att de va på den tiden när ja inte hade annat för mig, en hel ny värld öppnade sig när ja fick tillgång till att vara på jobbet och fixa med bilarna, de finns ju rätt stora möjligheter med mer verktyg. Köpt bilarna, fixat deet som varit, sålt dem och ptja.. Man tjänar inga mängder  ;D men kul är det!

Och att jag åker merca beror nog på att jag bara tyckte de va den bilen jag fick ut mest utav för de pengarna ja hade, sen fastnade jag bara. Kul att hitta de bilarna som har bra utrustning och så, lätta att skruva med o.s.v. Så de e väl nåt man fastnar i ;) Den kombin jag har nu är ju lite speciell av sig när man tänker på utrustning/lack. Men ändå, känner att en nyare och framför allt säkrare bil är att föredra, börjar kanske bli gammal och gubbig ;)

Och som det skrevs, man ÅKER i en mercedes, absolut. Men jag tror att av det folk läser i mina inlägg så hoppas och tror jag att man kan åka i en bmw oxå ;) Berätta vad du hade tänkt dig som andrabil så ger jag gladeligen tips om det är en merca du funderar på :)!

Reklampartners