Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Handla bromsutrustning från Tyskland.  (läst 2812 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
Handla bromsutrustning från Tyskland.
« skrivet: oktober 04, 2009, 00:11:55 »
Har studerat och varit i kontakt med ett oändligt antal firmor som tillhandahåller bromsutrustning. Efter noga övervägande föll lotten på följande:

http://shop.webteile24.de/

Om man finner priserna attraktiva är det således ingen fara att handla från dem. Väldigt serviceintriktade. Gick tom att pruta lite på fraktkostnaden vid mitt andra köp från dem.  ;)

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
SV: Handla bromsutrustning från Tyskland.
« Svar #1 skrivet: november 02, 2009, 19:55:50 »
Handlade du direkt från dem eller via ebay? Jag har ännu inte köpt direkt från utan enbart via ebay, som jag tycker ger en bra prisjämförelse. De flesta handlarna ligger ju uppe på ebay, så överblicken blir bra och det är enkelt att jämföra priser.
Min tyska är obefintlig, så jag skulle nog aldrig lyckas pruta!  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #2 skrivet: november 02, 2009, 20:31:30 »
Upptäckte dem på ebay. Beställde sedan i två omgångar på deras hemsida. Blev komplett uppsättning Zimmermann-skivor samt ATE-belägg.

Engelska fungerade bra i detta fallet, man får väl slänga med någon tysk fras så man mjukar upp stämningen lite bara.  :D

Håller med om att det är smidigt med ebay, finns mycket prylar där så direkta prisjämförelser blir en lätt sak.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #3 skrivet: november 02, 2009, 20:45:01 »

Ebay har blivit mycket stort de senast åren, de säkert pressar priser vid inköp därmed kan sälja billigare, dom är väl känd i hela EU

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: november 02, 2009, 20:49:01 »
Njäe, ebay i sig gör inga inköp. Utan det är typ Sveriges "Blocket" där företag (och privatpersoner) kan lägga ut prylar till försäljning.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Reklampartners