Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
BMW M3 E46 Schmiedmann

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M3 E46 Schmiedmann  (läst 110344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Diazz

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 6
SV: BMW M3 E46 Schmiedmann
« Svar #90 skrivet: augusti 17, 2010, 18:52:33 »
Såg bilen live när jag åkte (Var lite väl långt kom jag på när jag väl var framme) ner till er och handlade. Riktigt fet är den helt klart!

Själv gillar jag German Perfection fälgarna ;)

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 115
  • Kön: Man
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #91 skrivet: september 07, 2010, 11:51:45 »
850CSi: Nej, den är inte klar. I vinter börjar projektet på allvar så att säga =)

I helgen blir det Gotland Ring och sedan ställs bilen in för vintern.

Här är ett litet smakprov av vad som kommer hända i vinter m.m. =)

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #92 skrivet: september 07, 2010, 11:55:13 »
Installerade en Supersprint X-pipe igår och resultatet blev långt över mina förväntningar.

Avgasljudet blev helt annorlunda.
Har man sin bil för att vara ute och glida och lyssna på klassisk musik så skulle jag nog inte rekommendera det men för oss andra som gillar motorljud bättre så är det ett måste.
Passar bra med vilken typ av sport-ljuddämpare som helst, själv kör jag med Eisenmann Race.

Ursäkta den dåliga bilden, bättre kommer!
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad 320iSE90

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 288
« Svar #93 skrivet: september 07, 2010, 12:04:27 »
Sweet! En liten filmsnutt med öppna spjäll skulle sitta på sin plats.  :D

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #94 skrivet: september 07, 2010, 13:32:14 »
Sweet! En liten filmsnutt med öppna spjäll skulle sitta på sin plats.  :D

Ska se till att fixa en "drive-by" video från Gotland när motorn är riktigt varm och det vrålar som mest =)

Tills dess lägger jag in denna filmen från Knutstorp 15/8 som försvann härifrån och dök upp i en annan tråd.

BMW M3 Schmiedmann @ Knutstorp Ring 20100815
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #95 skrivet: september 07, 2010, 14:06:03 »
Man ser att det rör sig!
Hur är känslan att köra på en bana, det har jag aldrig gjort och skulle gärna vilja testa nongång.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #96 skrivet: september 07, 2010, 14:39:52 »
Man ser att det rör sig!
Hur är känslan att köra på en bana, det har jag aldrig gjort och skulle gärna vilja testa nongång.

Jag kan säga såhär, det finns inget bättre.
Många tror att man måste lägga ner en stor summa pengar på väghållning för att det ska vara underhållande men det stämmer inte.
Jag kör med vanliga sänkfjädrar och resten är original chassi.
En uppsättning R-däck skulle jag dock rekommendera då det blir 100% roligare på en gång.

Man utvecklas otroligt mycket som förare för varje varv man kör och man lär sig alltid något nytt så man tröttnar aldrig =)
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #97 skrivet: september 07, 2010, 14:57:13 »
Kan tänka mig att man får adrenalin att öka upp till max. ;D
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #98 skrivet: september 07, 2010, 17:54:40 »
Jag kan säga såhär, det finns inget bättre.
Många tror att man måste lägga ner en stor summa pengar på väghållning för att det ska vara underhållande men det stämmer inte.
Jag kör med vanliga sänkfjädrar och resten är original chassi.
En uppsättning R-däck skulle jag dock rekommendera då det blir 100% roligare på en gång.

Man utvecklas otroligt mycket som förare för varje varv man kör och man lär sig alltid något nytt så man tröttnar aldrig =)
Kan bara skriva under på detta!  :) En M3 är ju hyffsat vass redan original och jag som blivit omkörd av Schmiedmann kan intyga att M3+sänkfjädrar+R-däck verkar räcka riktigt långt! En "vanlig" bil skulle jag vilja påstå behöver andra dämpare också. Själv åker jag med ett riktigt billigt chassiekit (+ lite annat smått) än så länge och det är gott nog för att ha kul.  :) Men som sagt, det är j-kligt kul! Beroendeframkallande!
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #99 skrivet: september 07, 2010, 19:26:33 »
Beroendeframkallande är rätt ordval.
Jag hade själv inga tankar alls på att bygga vidare på chassi m.m. för att förbättra väghållningen men efter denna säsongen med mycket bankörning så är det vad jag kommer att fokusera på i första hand till nästa år.

När jag tog min licens så körde jag med en 120d med original M-chassi och det räcker gott och väl skulle jag vilja säga för att ha riktigt roligt på bana.
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #100 skrivet: september 07, 2010, 21:06:13 »
Jag hade själv inga tankar alls på att bygga vidare på chassi m.m. för att förbättra väghållningen men efter denna säsongen med mycket bankörning så är det vad jag kommer att fokusera på i första hand till nästa år.
Hehe, känner igen tankegången och hur det blir som man inte tänkt sig! Min tanke var att ett Kina-chassie skulle räcka för att skoj, vilket det förvisso gör, men det är för mjukt för bana + R-däck för att få den där riktiga känslan. Så något slags coilover står högt på listan! I mitt fall MÅSTE jag dessutom riva bakvagnen och montera nya bussningar, jag får kraftiga ryck i drivlinan/bakvagnen efter en stint på banan (diffbussning?). Inget jag räknat med från början. Så först stumma bussningar i hela baken, sedan får jag se hur långt det räcker. Högst troligt får jag införskaffa det där coilover-kitet oavsett.  :)
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #101 skrivet: september 11, 2010, 17:45:26 »
Här kommer en live update från Gotland Ring =)

Det regnade igår kväll när vi kom hit och gick på banvisning.
Det var blött i morse men det klarnade upp snabbt och banan var torr vid andra passet.
Vi hade ca 3 pers på plats som har kört här innan och för resten var banan helt ny.

Banan kan beskrivas kort och snabbt som en av de svåraste banorna jag kört.
Men det är roligt när det blir en utmaning att ens lära sig banan.
Det finns inget riktigt rätt spår för det finns så många olika sätt att köra banan på och det är helt enkelt bara att testa sig fram till det som känns bäst.

Jag kan rekommendera den starkt så ni som får ett tillfälle att åka hit, gör det!

Nu ska jag återgå till min San Miguel =) Njut av de underbara mobil-bilderna.

BMW M3 "Schmiedmann" @ Gotland Ring

www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #102 skrivet: september 11, 2010, 20:21:37 »
Härligt!  :) Önskar man kunde vara där.  :( Jag är dock ganska nöjd med de 14 mil jag fick på mossen i onsdags kväll med TPC.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #103 skrivet: september 24, 2010, 11:38:53 »
Här kommer en live update från Gotland Ring =)

Det regnade igår kväll när vi kom hit och gick på banvisning.
Det var blött i morse men det klarnade upp snabbt och banan var torr vid andra passet.
Vi hade ca 3 pers på plats som har kört här innan och för resten var banan helt ny.

Banan kan beskrivas kort och snabbt som en av de svåraste banorna jag kört.
Men det är roligt när det blir en utmaning att ens lära sig banan.
Det finns inget riktigt rätt spår för det finns så många olika sätt att köra banan på och det är helt enkelt bara att testa sig fram till det som känns bäst.

Jag kan rekommendera den starkt så ni som får ett tillfälle att åka hit, gör det!

Nu ska jag återgå till min San Miguel =) Njut av de underbara mobil-bilderna.

Härlig uppdatering och fina bilder, kanon!!

Utloggad Schmiedmann

• Reklampartner
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Schmiedmann Sverige
« Svar #104 skrivet: september 30, 2010, 11:17:31 »
Har inte uppdaterat tråden på länge för att det inte hänt speciellt mycket det senaste.

Har ställt av och ställt in bilen för vintern och börjat plocka ur inredningen.

Hur det kommer se ut exakt inne i bilen har jag inte bestämt mig för än men det blir åt race hållet i alla fall =)

Ursäkta de dåliga bilderna med mobil kamera.

Totalt så vägde inredningen strax över 100kg.

Jag glömde tyvärr att väga originalskärmarna så jag vet inte hur mycket viktskillnad det gjort med de nya i glasfiber men de var bra mycket lättare än  standard.

Mer ska plockas ur men det ska även in med nya stolar och bur och det väger ju en del så vi får se vad det landar på totalt när det är klart =)

Har en del andra roliga grejer på gång som ni kan se nedan.

V8 från M5 E39

ESS kompressorkit =)
www.schmiedmann.se
Vi har ALLT till BMW!!

Reklampartners