0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är jag inte någon BMW expert!Men om vevhusventilation, Ett övertryck är inte bra. Utan på gamla racemotorer andvänds utag på grenrör med backventil för att skapa ett undertryck. På normala motorer har man det mellan vevhusventilation och insug eller luftfilter (vakum). Så ett under tryck på oljelocket låter ok för mig.Nu vet jag inte vad Autopower är, eller hur/vem som har arbetat med din motor. Men jag skulle börja med att titta på tändsystem/inställning, insprutning och sedan kamtider/inställningMen som jag sa. Jag inte någon BMW expert, så troligen kan någon annan ge mer eller andra tips
Händer rätt ofta att Carsoft inte får kontakt med styrboxar fast det inte är något fel på dom. Jag skulle ta det med en nypa salt, om du inte testat just med den programvaran av Carsoft just på din bil med gott resultat tidigare.Carsoft funkar inte så bra alls som man vill. Blir felmeddelanden som inte finns på modellen och ingen kontakt med styrboxar osv. Koppla upp den mot BMWs dator om du har möjlighet, kan bli helt andra resultat då.