0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Turbo
90-tals US fordar hade ibland en 3,8-liters kompressor motor, dessa kanske inte är så dyra? Även Jaguar hade nåt liknande, men säkert dyrare att köpa.
När denna frågan ändå är uppe, är det någon har kolla på vad Alpinas version på denna motor har för spec? Tänker på maskinen som satt i bl.a. E30 B6 3.5 och E34 B10 (ej biturbo). Den lämnade ju 254hk med katalysator.
Samma motor sitter väl också i alpinas 735.Jag har för mig att det är hela motorn fått sig en rejäl omgång med bl.a annanborrning, för 43 kusar plockar man inte fram med enbart ett chip och ett fräntextrektorrör.
Du kommer inte undan tullen. Jag får väl slänga ner en kompressor i resväskan nästa gång och så får jag lägga den på brevlådan när jag kommer till Arlanda ... (om du tar tullrisken förstås)