Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Favorit öl

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Favorit öl  (läst 3063 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
Favorit öl
« skrivet: januari 13, 2010, 01:16:57 »
Vad är din favorit öl?

Den godaste jag någonsin druckit var efter att jag hade kört från Rostock till Prag i en Cheva van utan AC i sommarhetta, gud vad gott det smakade ;D.
Tyvärr har jag ingen aning om vad det var för öl-sort, fail! Tjekisk fat-öl var det iaf.

Budget favoriten är Harboe Dark:

Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad kaptenlöjtnant

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 359
  • 735i -89
SV: Favorit öl
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2010, 06:49:45 »
Jag har två favoriter, dels den lokala från Oppigårds bryggeri;

Sedan den lite mer whisky/godis-aktiga Innis & Gunn;

Gäller det en ren fylla duger det med Tuborg Gold på kvarterskrogen
eller en påse Sofiero till grillfesten à 9:90/st
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Utloggad M635forever

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 85
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: januari 14, 2010, 16:29:37 »
Jag gillar i princip all öl  :P, men den absoluta favoriten, är nog carlsberg på flaska.
De defenitiva favoriterna, har jag inte sett på länge, Spendrups Old gold och f.d Wårby bryggeriers puböl New Brew.   mums!!
MVH
Patrik Jansson,  Swe E24 M6/M635Csi register
Kör: M635CSi -84 // M5 E34 -89 // 535i -92

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2010, 16:34:01 »
Svårt att utse ett absolut favoritöl. Riktigt bra är Starobrno i alla fall.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #4 skrivet: januari 14, 2010, 16:41:31 »
Jag gillar i princip all öl  :P, men den absoluta favoriten, är nog carlsberg på flaska.
De defenitiva favoriterna, har jag inte sett på länge, Spendrups Old gold och f.d Wårby bryggeriers puböl New Brew.   mums!!

Jag gillar också i princip all öl under förutsättning att den inte smaksatt med körsbär och liknande. Däremot förstår jag inte meningen med att dricka alkoholfri öl. Det är ungefär som  att dricka en alkoholfri Dry Martini. Jag gillar inte heller när ölen är nästan fryskall vilket vi i Sverige har pippi på. I Tyskland får man ofta ölen tempererad till runt 10 grader och då smakar den mycket bättre.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #5 skrivet: januari 14, 2010, 19:35:09 »
Jag gillar det mesta, bara det är ljus lager av vettig kvalitet och inte någon importerad ful-öl. Budgetfavoriten på Bolaget är denna:

Och ibland slår jag till på en sådan här, grymt god! Vilket jag tycker är lite konstigt då jag egentligen inte gillar mörk öl. Men denna, den mörkaste(?) och mest avslagna av alla är fantastisk!  ;D
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #6 skrivet: januari 14, 2010, 19:39:31 »
Så här smakar tydligen ful-öl  ;D

Fulöl! 1-4

Utloggad kaptenlöjtnant

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 359
  • 735i -89
« Svar #7 skrivet: januari 14, 2010, 21:59:26 »

Sist jag besökte Apoteket Röda Näsan fanns det Old Gold på
hyllan med sin lite speciella flaskutformning. Spendrups duger.
The right to be heard does not automatically include the right to be taken seriously. (Hubert H. Humphrey 1911 - 1978)

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
« Svar #8 skrivet: januari 15, 2010, 00:06:50 »
Jag dricker nästan bara mörkt öl även om jag inte gillar varianterna som man måste äta med sked.

Alkoholfri öl är som sagt en styggelse. Öl skall per definition innehålla alkohol enligt de tyska renhetslagarna. Rätta mig om jag har fel.

Utloggad andreas.a

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 7
« Svar #9 skrivet: januari 15, 2010, 02:18:31 »
Budweiser smakar bra, iaf för en skitunge som jag :)
BMW När Du Älskar Att Betala.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • <>
« Svar #10 skrivet: januari 15, 2010, 09:42:17 »
Budweiser ska man nog inte nämna i en sån här tråd. Inte riktigt samma typ av öl ;)

Men faktum är att jag håller med att iskall Bud eller Miller smakar fantastiskt gott på sommaren. Men det är inget jag häller upp i TV soffan och myser av på vintern.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #11 skrivet: januari 15, 2010, 11:54:07 »
Men faktum är att jag håller med att iskall Bud eller Miller smakar fantastiskt gott på sommaren. Men det är inget jag häller upp i TV soffan och myser av på vintern.
Håller med, vilka fantastiska törstsläckare!  :) Men som sagt, lite av sommaröl. Här är en annan god sommar-öl från Jamaica:

BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #12 skrivet: mars 19, 2010, 10:26:07 »
För min del är det Singha öl som ofta gäller, den kommer från Thailand, den säljs med 6% alkohol i Sverige och 7,5% alkohol i Thailand. Mums!

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #13 skrivet: mars 19, 2010, 13:04:27 »
Trevlig Alain  :), min thai favorit-öl var en lite udda sort med typ 2% av den thailändska marknaden.
Skall kolla i fotoalbumet ifall jag hittar namnet på den.

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #14 skrivet: mars 19, 2010, 18:18:18 »
Jag gillar nästan all öl ;D

Men en favorit!

Sämsta ölen är nog Slotts och Sofiero.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Reklampartners