Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
SÅLD! BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95, Davve.

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: SÅLD! BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95, Davve.  (läst 85553 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95, Davve.
« Svar #165 skrivet: augusti 29, 2013, 08:31:32 »
* Lätta mer! I bl.a. kofångarna kan man lätt kapa bort 10kg tillsammans fram och bak. Plastrutor? Kan inte komma på så mycket mer som ger några större mängder kilon, men det vore kul om man kom ner till tonnet med full tank.

Plastdörrar? Avgassystem, och sedan är det dags att plocka fram borrmaskinen.  ;)

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #166 skrivet: augusti 29, 2013, 12:46:55 »

hehehehe va d en peak i sista inlägget lr? nä hur man jobbar e upp till var och en men ja tror jag har nån typ av adhd ;)  men på min tid va d inte vanligt me dessa diagnoser. Kul att läsa om din lille BMW men du suger på att updatera ;)  Den verkar som en sketrolig och väldig potentiell bil på banan ;)  Keep up with the good work :)
Beröm! Jag är, som du säkert vet vid det här laget, imponerad av din ork! Är lite sur på mig själv över att jag ju äldre jag blir desto mer tappar jag både ork och lust att skruva. Var mycket flitigare förr.
Ja, nu äntligen är jag för första gången helt nöjd med den. Det har alltid varit kul att köra på bana med den, men jag har hela tiden varit lite missnöjd. Fram tills nu. Känns riktigt skönt.  :)  Nu är det bara förfining som återstår.

Plastdörrar? Avgassystem, och sedan är det dags att plocka fram borrmaskinen.  ;)

Hehe!  ;D  Har inte hittat plastdörrar till Compact, och vill inte heller ha det utan bur. Avgas är redan bytt efter kat, det väger hälften av det gamla, 7kg.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #167 skrivet: augusti 29, 2013, 18:21:05 »
Det är rätt, säkerheten måste gå före.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #168 skrivet: september 08, 2013, 21:16:00 »
Här kommer ett litet sidospår... Jag vet att det inte är en Bimmer, men tycker den är värd lite uppmärksamhet. :) Mitt senaste bilköp, en Audi 80 1.8S -89.
En tråkig och könlös bil men den betyder mycket för mig då det var min morfar som köpte den ny 1989 när jag var tretton år gammal. Minns detta än idag, så bilen har verkligen en historia, åtminstone för mig. Morfar var en riktig pedant och skötte alla sina bilar väldigt väl. Morfar gick bort -97 och mormor fortsatte använda den tills för ca två år sedan. Den har alltid bott i garage och knappt brukats vintertid vilket vinterfälgarna som är finare än sommarfälgarna och är skodda med knappt slitna Hakkapelitta 1 vittnar om!
I våras tog jag över den då ingen annan i släkten var intresserad och jag tyckte det var synd att denna välhållna bil med sin lite unika historik skulle försvinna och antagligen förfalla snabbt med tanke på köparna till bilar i denna prisklass.
Den hade när jag tog över rullat knappt 14500mil!
Hittills har jag gjort följande:
* Service: Olja helsyntet, oljefilter, luftfilter och tändstift.
* Bytt kamrem och spännrulle.
* Bytt stötdämpare och fjädrar runtom. Blev ett "sportchassie" som sänkt den ca 40mm. Den såg ut som en jeep innan.  ;)
* Bytt fjäderbenslager fram i samband med stötdämparbytet.
* Bytt radio till en modern Pioneer. Egentligen skulle jag vilja ha ett tidstypiskt utseende men vet inte riktigt hur jag ska lösa det rent praktiskt då jag ska bygga lite välljud i den.
* Polerat och vaxat.

Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #169 skrivet: september 08, 2013, 21:29:33 »
För att återgå till ämnet så kommer lite bilder på huvudpersonen i tråden. Den har egentligen bara körts (lite) hemma och två banträffar (a´3 dagar) i sommar och det enda som hänt på bilen är att jag monterat en liten catchtank i själva tanken för att förhindra att den börjar suga luft vid halvtank vid bankörning. Prylen sitter original på M3 E46 men passar alla E36 och E46. Och så har jag valsat skärmkanterna runtom ca 1cm för att få plats med 225/45-16 R-däck på 8.5x16" ET23-fälg från BMW E38. Fram var nog inte nödvändigt men jag gjorde det för säkerhets skull.
Bilderna från Knutstorp är tagna av Viktor Starkman.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #170 skrivet: oktober 21, 2013, 21:35:32 »
Det blev en sista körning på Sviestad för en vecka sedan. Har inte kört här sedan jag tog min licens för sju år sedan så det var i princip till att börja om från början. Hade som mål att slå gatbilstiderna på mellan 1:10 och 1:15 i rejsas banguide, det lyckades inte. Körde 1:10.00....  ;)  Nåja, jag är nöjd ändå. Kul med en "ny" bana också och att få en sen avslutning på säsongen, så är det inte lika långt till premiären.  ;)  Tyvärr fick jag avsluta dagen i förtid då jag körde slut på beläggen fram.

BMW 318ti flyby Sviestad 131013

BMW 318ti flyby 2 Sviestad 131013

Reklampartners