Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Vad kallar ni era bilar?

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vad kallar ni era bilar?  (läst 2896 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 943
  • Kön: Kvinna
  • BMW M3 "TopRetz"
Vad kallar ni era bilar?
« skrivet: januari 09, 2010, 14:14:00 »
Som rubriken lyder, så undrar jag över om ni har något roligt namn på era bilar. Hade varit kul att höra vad ni kallar era bimmers.
En kompis till mig, kallar sin pärla för baronen, och en annan kompis kallar sin bil för levande liket ..  ;)
Min bil har flera namn beroende på situationen, så ibland kallas han för pärlan, besten, eller Noble. ;D
BMW M3 E92

Utloggad mv70

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 299
SV: Vad kallar ni era bilar?
« Svar #1 skrivet: januari 09, 2010, 14:24:39 »
Kallar dom oftast bara
"Z:an"  om Z3M Roadstern
"Den röda"  om compacten  :)

Utloggad ecm_z28

• Junior
  • Senior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 63
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: januari 09, 2010, 14:53:41 »
svarta bmwn va 320in hela sitt liv.. blev lite komplicerat nu dock me en svart e39 oxå.. haha

e39an kallas oftast skitbil, pengarslukerska och andra konstiga namn.. men tokgillar ändå den bilen något grymt.. :)
540iA -00 Brukis
320iM -85 Enthusiastbil

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Dr Tinnitus

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 125
« Svar #3 skrivet: januari 09, 2010, 20:38:19 »

Min gamla Sierra kallar jag för "Ernst". Varför? Ja syns inte det....?  Fast den luras ju lite :)

Sierra Aero

Dr Tinnitus

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #4 skrivet: januari 09, 2010, 21:08:35 »
Vi är verkligen tråkiga i vår familj... ???

Vi kallar Golfen för Golfen och BMWn för BMWn... 8)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #5 skrivet: januari 09, 2010, 23:38:10 »
Brukar inte heller döpa mina bilar, endast en bil i min ägo som fått ett namn men det var så självklart att det inte gick att låta bli.
En blåmetallic Renault 5 GTS 1987 införskaffades som vinterbil och döptes omgående till Lilla Blå.

Annars har det varit iessen för min 318is -90, Zätatrean för Z3 2.8 och tretrettin för nuvarande bil.
Dock fick Z3an öknamnet "Det röda strecket" förstår inte varför.  ;D
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #6 skrivet: januari 10, 2010, 11:40:03 »
Vi är verkligen tråkiga i vår familj... ???

Vi kallar Golfen för Golfen och BMWn för BMWn... 8)
Samma här, har bara haft något riktigt smeknamn en gång på någon bil. Ibland har någon kortvarigt kallats för "aset" eller så, men annars kallas de vid namn. Den enda bilen som hade ett riktigt smeknamn var en ratlookstukad Polo, den kallades för "Råttan".
Postar en länk på den för bilden är lite väl stor: http://s4.postimage.org/JACYA-42f378bfe531cac3817a6b6e29da8d35-resize.jpg
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Mempha

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
« Svar #7 skrivet: januari 18, 2010, 16:12:59 »
Min bil brukar kallas "328an", "BMWn", "Svarta Änkan". "Black Magic Woman" och "Det tyska stålet". :P

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #8 skrivet: januari 19, 2010, 16:41:45 »
Idag gick jag ner till garaget för att titta till min bil ...när jag öppnar garageporten och ser min fina blanka och nyputsade Z4M ...kom jag på mig själv att jag spontant sa: Åh, vilken läckerbit ;D ;D ... ett nytt namn att lägga till på "kallas" listan alltså. :)
BMW M3 E92

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #9 skrivet: mars 19, 2010, 10:30:26 »
Då när du sitter i bilen kan man se två läckerbitar samtidigt, bilen och dig! ;D
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #10 skrivet: mars 19, 2010, 19:27:56 »
Den mattsvarta läckerbiten heter nu TopZter. ;D ;D
BMW M3 E92

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #11 skrivet: mars 20, 2010, 14:14:48 »
Jag kallar mina bruksbilar för "skitbilen" eller "pundarbilen" Men jag har lite för många bilar för att kunna hålla koll och orka döpa alla. Sålde en 750 e32 i veckan till en lycklig yngling. E38an kallas nog bara 750in, dubbelturbon kallas just det.

Jag förvarnade honom genom att fråga om han visste vad han gav sej in på. -Det visste han trodde han  ;D -Yeah right... Snart börjar det blinga i check controlen och den börjar gå orent och bluddra, felen är oändliga på en billig gammal 750.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
« Svar #12 skrivet: mars 20, 2010, 14:47:51 »
Har inte heller något uppseende väckande namn på våra.....jag brukar använda färgnamn om det ligger rätt i mun s.a.s ....Balticblau (E28), Platanengröna (E28) Sonoran (E87) Bostongröna ( E36).
Tycker oftast att andras namn är roligare...men har inte tagit till mig något i den stilen ännu....det får duga med vad vi kallar dem idag.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #13 skrivet: september 12, 2010, 11:28:22 »
Inte har nånt namn eller, bara bilen.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Mercury

• Junior
  • Fullt Medlemskap
  • **
  • Antal inlägg: 28
« Svar #14 skrivet: oktober 23, 2010, 15:08:33 »
Har sedan jag fick körkort döpt mina bilar till samma namn som tidigare ägaren.
Hehehe lite tröst när man svär över dom  ;D
Mvh/Peter

Reklampartners