Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
juli 09, 2025, 23:28:33
Startsida
Forum
Hjälp
Kalender
Media
Logga in
Registrera
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Informationsforum
»
Nyheter om forumet!
»
Forum för tips, förslag, åsikter och frågor
»
Några synpunkter
Nyheter
Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Några synpunkter (läst 2720 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nautilus
Karantän
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 160
Kön:
Några synpunkter
«
skrivet:
januari 08, 2010, 00:43:05 »
För flera månader sedan såg jag en länk till det här forumet. Jag har tittat in med jämna mellanrum och sett hur forumet utvecklats. Det är svårt att starta ett nytt forum idag, man behöver både teknisk kompetens och erfarenhet från forumadministration. Från början framgick det tydligt att kompetensen fanns. Medlemsantalet har ökat efterhand och med den också aktiviteten.
Jag har också tagit del av alla missnöjesyttringar som har förekommit på "andra BMW-forum" utan att nämna några namn. Med det som bakgrund frågar jag mig varför majoriteten av medlemmarna inte är aktiva? Allra tydligast framgick det idag då plötsligt antalet inloggade medlemmar och gäster ökade kraftigt av någon för mig okänd anledning. Det märkliga inträffade att ingen av de inloggade medlemmarna gjorde några inlägg.
Varför registrerar man sig på ett forum, loggar in men gör inga inlägg? Fanns det verkligen inga trådar som det var värt att posta i?? Hade verkligen ingen av medlemmarna någon fråga som kunde vara lämplig som en trådstart på forumet?
Den kritiska perioden för alla nya forum är de första två månaderna efter öppnandet eller lanseringen. Klarar man den tiden så har man en ganska bra chans att bita sig kvar och överleva. Det är under de första två månaderna som aktiviteten från medlemmarna är som viktigast. Det är något som bimmerforums inaktiva medlemmar borde besinna.
Det kan ju också vara så att många av dom inaktiva medlemmarna i själva verket kör Volvo...
Loggat
545i -04
http://www.airlinepilotforums.com/
320iSE90
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 288
SV: Några synpunkter
«
Svar #1 skrivet:
januari 08, 2010, 11:50:19 »
Gud förbjude, inte tror jag vi har några Volvo-freak här.
Näera, har själv en Volvo som andrabil, men känner mig iaf inte träffad.
Känner mig iaf manad att också skriva några rader om detta. Instämmer till fullo med ovanståender skribent, märkligt att inte fler aktivt är med och bidrar till forumets fortlevnad. Har själv fastnat för detta koncept och tror personligen detta så sakteliga komma ta över mer och mer.
Har snokat runt lite bland alla trådar, en sak som har slagit mig är att det finns många personer som besitter mycket goda kunskaper vad gäller BMW. Den familjära stämningen samt den seriösa framtoningen är andra delar som lockade mig hit.
Loggat
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
«
Svar #2 skrivet:
januari 08, 2010, 13:11:00 »
Alltid bra med olika synpunkter, det tackar vi för!
Om man ta annat än bimmerforum som till ex: restauranger, diskotek, affärer, pubar, och annat, om dessa inte är välkända, folk vill gärna höra av andra hur dessa exemplar är innan man sätter sina fötter i.
Däremot om en av dessa exemplar är proppfyll med folk då gå man in för äta, dansa, köpa eller dricka, det är så att folk reagerar, som man säger, folk drar till folk.
Ofta är folk försiktiga och tillbaka dragen vid osäkerhet kanske därför de inte vågar skriva in några trådar eller svara på olika inlägg på bimmerforum och vill vänta högre trafik, vem vet!
Det är svårt att spekulerar om vilket är vilket.
Som jag sa innan, bimmerforum är som en nyttfött bebis som behöver hjälp för lära sig att gå, det ta sin lilla tid men det kommer och därför är vi idag vid behov av medlemmar att sprida ut att vi finns.
Som du skriver Nautilus: (Det kan ju också vara så att många av dom inaktiva medlemmar i själva verket kör Volvo...)
Det kan finnas och om dessa Volvor ägare inser att bimmerforum är en bra forum där de kan hitta bra upplysningar av olika BMW modeller då får vi hoppas att de säljer sina Volvor och köper BMW istället, då har dessa Volvor ägare kommit rätt till.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
MrB
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 769
Kön:
«
Svar #3 skrivet:
januari 08, 2010, 13:59:48 »
Bimmerforum är nyttfött, som en liten bebis som Alain sa.
Orsaken till att många bara tittar utan att posta kan vara allt möjligt.
Några Ex:
Kör en vanlig BMW ingen orsak att visa upp den med bild/eller beskriva i text.
BMWn krånglar inte, ingen orsak att be om hjälp
Gillar inte att det har kommit ett nytt forum. Tänker inte posta här, men är ändå nyfiken
Orolig, om man skriver här. Hur går det då på det andra forumet, om man behöver hjälp där
Är helt enkelt bara en BMW ägare, ingen entusiast. Och bara lite nyfiken, här för att läsa
nyfiken om det finns mera forum, som man kan se om man har regat sig
Hur som helst, för forumet ska komma igång ordentligt behövs det medlemmar. Bimmerforum får nya var dag, och fler poster var dag. Så Bimmerforum är på god väg, och har en bra möjlighet att växa upp att bli en tonåring. Vi får bara se till att han får en bra grund och uppfostran, så kommer det bli bra när han är stor
Loggat
Rebell Design !
kilroy
Karantän
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 3747
Kön:
«
Svar #4 skrivet:
januari 08, 2010, 14:14:32 »
MrB talar så vackert att man nästan blir tårögd...
bimmerforum har växt ifrån blöjstadiet och är nu på väg uppåt i grundskolan för att anknyta till MrBs symbolspråk.
Det finns som sagt många anledningar till varför registrerade medlemmar inte postar utan bara tittar men lite märkligt är det trots allt. Det känns som om många medlemmar tittar in på forumet (utan att logga in) och det känns som om många tycker att "någon annan får se till att forumet får aktivitet".
Trots allt stiger aktiviteten vecka för vecka vilket är positivt.
Loggat
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
«
Svar #5 skrivet:
mars 19, 2010, 09:50:03 »
Det skulle vara mycket intressant att veta varför många registrerade medlemmar ofta tittar in som gäst istället för logga in.
Kan dessa medlemmar svara på det vid nästa inloggning?
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
Davve
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1586
Kön:
«
Svar #6 skrivet:
mars 30, 2010, 16:58:13 »
Kan det inte vara så att man vill "skydda" sina nicks ifall man finner forumet intressant framöver och kanske kommer bli aktiv? Jag menar man reggar sig för att ingen annan ska ens namn utifall att?
Och vad är det för fel på Volvo!?
Nädå, jag är ingen entusiast av detta märke bara för att jag har en.
Loggat
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 // Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»