0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag trodde 1 april var påställningsdatum, men du väntar till 1 maj då?
Hur var passformen på diffbussningen? Gick det bra med runt hål i mitten?Vilka kylflänsar det är på M-kåpan! Känns riktigt seriöst, undrar om jag behöver en sådan på Compacten.
Tja!Den var inte helt hundra tyvärr. Jag borde ha gjort hålet i hylsan lite lite större, men om du inte hunnit montera så ta och borra upp det ett par mm. Hålet i originalbussningen är ovalt för att man ska ha lite större justermån i sidled.Det var precis på håret att skruven gick igenom.. Jag fick göra så att jag fick gå ner ett snäpp i skruv storlek, tror inte att det ska ha nån betydelse då man iaf drar öronen från karossen stumt mot hylsan.Ja dom har inte snålat på kylningen Undrar om det ser likadant ut på M3 3.0?
Har inte monterat min än, det får nog bli under semestern då man inte behöver bilen dagligen. Jag bugar och bockar över svaren, kanon att veta sådant innan man börjar. Får se lite hur jag ska göra, kanske fräsa hålet ovalt så man får det så likt originalet som möjligt?
Nu ikväll blev det provkörning, kunde fan inte hålla mig längre. En kortare sväng på en mindre väg där man fick svänga och känna på bilen ordentligt. Åhhh herregud så jäkla roligt det var!!! Bilen går som en dröm och diffen fungerar klockrent Helt otroligt så underbart det är att få köra Z igen