På E34 börjar utvecklingen äntligen gå åt rätt håll nu. Ytterst få bilar används som vardagsbil och ännu färre körs på vintern. Ägarna blir mer och mer entusiaster med bruksbils- och vinterförvaringsfrågan löst istället för personer som ska leka sönder dom och äga kortare tider.
Svårt att sätta en generell prisbild på hela modellen. Det varierar så kraftigt beroende på om det är 3.6, 3.8 eller touring samt om det är 95 års eller nån specialversion. En 3.6 är tyvärr inte värst värdefull ännu. Eftersom dom har ett rykte om sig att ha extremt god hållbarhet och en någorlunda låg driftskostnad, så köps dom oftare av alltför gasglada personer som gillar att "använda" bilarna (burnouter, drifting, diverse projekt osv). Då blir skicket dåligt och det påverkar priset. Att överhuvudtaget hitta en original 3.6 i Sverige, som är i fint skick, är toksvårt. Men lyckas man med det kostar dom inte mer än 70-80tkr, några enstaka (2) bilar har gått för hundringen, men då var det lågmilat och ytterst väldokumenterat. En 3.8 92-94, alltså med 5-växlat, i ett bra skick har gått för allt mellan 90-150 tkr dom senaste 2 åren. Touringar ligger ungefär samma. Ute på kontinenten är en touring generellt dyrare (endast 891 ex).
En M5-95:a limo kostar ju som en E39 M5 99-00 nu, förutsatt att den inte är väldigt sliten (och att man alls får tag på någon för det börjar bli riktigt glest bland 95 limo av nån anledning). En bra M5 touring-95 kostar mer än en M5 99-00, dom är uppe på ungefär samma nivå som M5 02-03. Så jag tror vi kommer att fortsätta se en liknande utveckling mellan M5:orna som vi såg på E30 vs E36. Svårt att säga nåt om hur mycket mer E39 kommer sjunka, men som Ghostrider nämnde så ägs ju många av folk som absolut inte borde ha dom. Sånt förstör för dom som har finare exemplar. Det är riktigt tråkigt och var samma på E34 förut. Gissningsvis får E39 en prisstöt till, och det blir när E60 ramlar under 200tkr.